
Tisztelt Partnereink!
Ezúton tájékoztatjuk Önöket a környező országokban érvénybe lépett, új vírusmutációval kapcsolatban meghozott intézkedésekről:
Németország:
2021. február 14-től amennyiben a közúti áruszállítást végző hivatásos gépjárművezető a németországi belépését megelőző 10 napban az új vírusmutációval érintett területeken tartózkodott, illetve tranzitban áthaladt, úgy esetében az einreiseanmeldung.de honlapon való regisztráció szükséges, illetve csak negatív teszttel léphet be az ország területére. Az új vírusmutációval érintett területek: Szlovákia, Csehország, Ausztria – Tirol tartomány (kivéve a kelet-tiroli Lienz politikai körzetet, Jungholz községet, valamint a Riss-völgyet, Vomp és Eben am Achensee községet).
Csehország:
2021. február 14-én éjféltől Csehország negatív COVID-19 tesztet követel meg minden olyan hivatásos gépjárművezetőtől, aki tranzit céllal halad át Csehországon, az úti célja pedig Németország. A cseh hatóságok 36 óránál nem régebbi negatív Covid-19 tesztet követelnek, elfogadják mind a PCR, mind a gyors antigén tesztek eredményét, feltéve, hogy akkreditált laboratórium végezte azokat.
Ausztria:
Negatív COVID-19 tesztet követel meg minden olyan hivatásos gépjárművezetőtől, aki Tirolban tartózkodott, vagy azon át tranzitált, az úti célja pedig Németország.
Szlovákia (nem hivatalos forrásból származó hír, tartalom egyeztetés alatt):
2021. február 15-től mindenkinek, aki Szlovákiába érkezik, 14 napos karanténba kell vonulnia, az ingázó munkavállalókat ez az intézkedés nem érinti, ha negatív PCR-tesztet tudnak felmutatni.
Felhívjuk figyelmüket, hogy az újonnan bevezetett korlátozások kapcsán a hivatalos előírások és a gyakorlati tapasztalatok eltérhetnek egymástól; valamint mindig fennáll a lehetősége annak, hogy a meghozott intézkedések befolyásolhatják a szállítások kimenetelét és a megszokott tranzitidő változását.
Vállalatunk továbbra is folyamatosan, fennakadások nélkül végzi szolgáltatásnyújtását és mindent elkövet Megbízói teljes körű kiszolgálása érdekében!
Kérjük tisztelt Megbízóink rugalmasságát és együttműködését a helyzet rendeződéséig!
Köszönettel,
a BI-KA Logisztika Kft. Csapata
15.02.2021
SITUATION UPDATE – CORONAVIRUS
Dear esteemed Business Partners,
This is to inform you about the measures taken in the neighboring countries in connection with the new COVID mutation.
Germany:
Effective 14.02.2021, if the driver was in or transited any of the areas affected by the new virus mutation within the last 10 days prior to his entry into Germany, registration on the einreiseanmeldung.de website is required and is only able to enter with a negative test. Areas affected by the new virus mutation: Slovakia, Czech Republic, Austria – Province of Tyrol (except the Lienz political district of East Tyrol, the municipality of Jungholz and the Riss Valley, the municipalities of Vomp and Eben am Achensee).
Czech Republic:
From midnight on 14 February 2021, the Czech Republic will require a negative COVID-19 test from all professional drivers passing through the Czech Republic with destination Germany. The Czech authorities require a negative Covid-19 test not older than 36 hours, accepting the results of both PCR and rapid antigen tests, provided that they have been performed by an accredited laboratory.
Austria:
The country requires a negative COVID-19 test from all professional drivers who have been in or in transit through Tyrol and whose destination is Germany.
Slovakia (news from unofficial sources, content under investigation):
From 15 February 2021, everyone who arrives in Slovakia must enter quarantine for 14 days, commuters will not be affected by this measure if they can show a negative PCR test.
Please note that official regulations and practical experience may differ with regard to newly introduced restrictions; and there is always the possibility that the measures taken may affect the outcome of the actual shipping of goods and changes in normal transit times.
Our company continues to provide its services continuously, without interruptions and does everything to ensure the full service towards our Business Partners.
We ask for your flexibility and cooperation until the situation is resolved.
The team of BI-KA Logisztika Kft
Tisztelt Partnereink!
Az Egyesült Királyság 2020. január 31-én rendezett módon kilépett az Európai Unióból, miután a Brexit-tárgyalásokon kialakított eredmény – a kilépési megállapodás és az Európai Unió valamint az Egyesült Királyság közti jövőbeni szerződéses kapcsolatrendszerre vonatkozó közös elképzeléseket rögzítő politikai nyilatkozat – ratifikációs eljárása sikeresen lezárult.
A 2020. december 31-ig tartó átmeneti időszak alatt az Egyesült Királyság tovább alkalmazta az EU joganyagát, így a gyakorlatban része maradt a belső piacnak és a vámuniónak. 2021. január 1-től egy átfogó partnerségi egyezmény rendezi az Európai Unió és a szigetország viszonyát, amelynek részét képezi egy szabadkereskedelmi megállapodás.
Hivatalos információk:
https://www.nav.gov.hu/nav/vam/BREXIT
Az Európai Unió Hivatalos Lapjának 249. számában közzétételre kerültek a Mobilitási Csomag I-be tartozó jogszabályok.
2020. július 31-én megjelent jogszabályok alkalmazására meghatározott céldátumok sokfélék, egyes jogszabályokban még a különböző rendelkezések szerint is eltérőek.
A kiküldetésre, kabotázsra, 3,5 tonna alattiakra stb. vonatkozó új uniós rendelkezések legkorábban csak 2022 februárjától lesznek aktuálisak.
Elsőként (már augusztus 20-tól) a módosult vezetési és pihenőidő szabályok változásához kell alkalmazkodni.
A Hivatalos Lap magyar nyelvű száma itt érhető el.
A BI-KA Logisztikánál mindig a hatályos jogszabályi korlátozásokat figyelembe véve szervezzük fuvarfeladatainkat, ezért fontosnak tartjuk, hogy partnereink is értesüljenek arról, hogy az Oroszországi Föderáció kormánya 2018. december 29-én rendeletet hozott, mely egyes áruk esetében megtiltja, hogy azokat Oroszországba be lehessen vinni, ha Ukrajnából származnak, ukrajnai felrakóhelyen adták fel őket, vagy Ukrajnán keresztül szállított, fuvarozott termékekről van szó. A beviteli korlátozáshoz külön (vámtarifaszám-szerinti) árulistát csatoltak.
A 2018/1716-83 számú és Dimitrij Medvegyev által aláírt rendelet szerint tehát tilos Oroszországba beléptetni minden olyan árut, amelyek származási helye Ukrajna, amelyet Ukrajnában raktak fel, vagy a lenti listán álló áruféleségeket Ukrajnán keresztül szállították. Felhívjuk kedves partnereink figyelmét, hogy logisztikai tervezéseiknél legyenek tekintettel arra, hogy az orosz tilalom miatt a most induló oroszországi rakományokkal az európai fuvarozók Ukrajnát egyelőre elkerülik, és vállalatunknál is a hatályos jogszabályi tiltásokat figyelembe véve szervezzük fuvarfeladatainkat! A szakmai szervezetek (oroszországi fuvarfeladatok végrehajtásához) a fuvarozóknak a Szlovákia – Lengyelország – Fehéroroszország útvonalat javasolják.
Valóban veszélyes-e magyar fuvarozóként orosz pályára lépni? Milyen kockázatokat és buktatókat rejt Oroszország, és milyen lehetőségek rejlenek a világ legnagyobb területű országának kiaknázatlan piacaiban? Ezekre a kérdésekre keresi a választ Katkics Attila üzletfejlesztési osztályvezetőnk.
Sokan a maffia birodalmának, mások a lehetőségek tárházának tartják Oroszországot és a volt szovjet tagköztársaságokat. Ám ha a fuvarozó vállalkozóvezető nem a gyors meggazdagodás reményében, hanem kellő megfontoltsággal, előzetes tájékozódással, alapos szakmai körültekintéssel és tapasztalt gépkocsivezetőkkel indul orosz földre, meg tudja találni számításait – összegezhető üzletfejlesztési osztályvezetőnk tapasztalata, aki a témával kapcsolatban hosszú interjút adott az AutóKözlekedés szakfolyóiratnak. A cikk a lap december-januári összevont számában jelent meg; ezt a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) jóvoltából most mi is közzétesszük. Tovább a cikkre »
A BI-KA Logisztikánál mindig alapvető cél, hogy megbízóink folyamatosan növekvő és változó igényeire a lehető legmegfelelőbb és legrugalmasabb megoldásokat tudjuk kínálni, ezért fontosnak tartjuk, hogy járműflottánk állandó tagjai mellett többféle gyártmányt és típust is teszteljünk. Decemberben egy Scania nyergesvontató futott 9 napig rakományainkkal, most januárban pedig egy Berger félpótkocsi „vendégeskedik” nálunk. Minket is megleptek a kiváló teszteredmények, különösen, ami a Scania fogyasztását illeti…
SCANIA R500 nyergesvontató:
tesztidőszak: 2018. december 10–19.
megtett távolság: 4.641 km
átlagos, km-arányos terhelés: 20-22 tonna (rakomány-átlag: 23-24 tonna)
átlagos fogyasztás: 25,8 liter/100 km (lenyűgöző eredmény!)
bővebben a Scania „R” szériáról »
BERGER mega félpótkocsi:
tesztidőszak: 2018. december 3. – 2019. január 31.
saját tömeg: 5.000 kg
összes tengelyterhelés: 24.000 kg
műszakilag lehetséges összes tengelyterhelés: 27.000 kg
nyeregcsatlakozó magassága: 0,92 m
a rakfelület belső magassága: 3 m (mega)
bővebben a Bergerről »
A Berger félpótkocsit jelenleg belföldön teszteljük, de nemzetközi referencia-futásokat is tervezünk végrehajtani. A tesztet a meglévő pótkocsi-parkunkhoz képest magasabb terhelési képességek kiaknázásának lehetőségeire, valamint az eszköz alacsony (5 t) önsúlyából származtatható fogyasztásra gyakorolt kedvező hatásaira fókuszáljuk.
Nagy hangsúlyt fektetünk járműflottánk folyamatos és lépcsőzetes bővítésére, és nyitottak vagyunk az innovatív megoldások iránt. Legutóbb novemberben teszteltünk járművet: egy DAF nyergesvontatóból és egy Krone félpótkocsiból álló szerelvény egy hónapig vendégeskedett nálunk. December elején új, saját, kétszintes félpótkocsit helyeztünk forgalomba, 2017-ben pedig tandem-pótkocsikkal gyarapodtunk; ezek mind megbízóink igényeinek kielégítését szolgálják.
Vállalatunk a mindenkor hatályos jogszabályok mentén végzi munkáját, azonban ez sok esetben csakis a megbízói oldallal közösen valósítható meg. Különösen igaz ez az össztömeg és tengelyterhelés betartására, hiszen ezügyben a hatóság az áru feladóját (is) bírságolja!
Mint bizonyára sokan emlékeznek rá, a fuvarozói szakmában nagy port vert fel 2017-ben a tehergépjárművek össztömeg- és tengelysúly-toleranciájának jogszabályi csökkentése. Az egyes járműkategóriákra vonatkozó tömegnormák mérésére és betartatására a magyar állam létrehozta a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszert (TSM), mely az útburkolatba épített érzékelők révén Magyarország úthálózatának 107 pontján megállítás nélkül képes ellenőrizni az úttesten haladó jármű tengelyterhelését és össztömegét.
A fuvarmegbízásokat adó gyártó-termelő és logisztikai vállalkozások vezetőinek fontos tudnivaló, hogy a szabálysértés esetén a jogalkotó nemcsak a jármű üzembentartóját sújtja bírsággal, hanem a megbízót is (aki további egyeztetéseket folytathat partnerével, a felrakó hellyel a bírság összegének áthárításáról). A szabályok pontos betartása tehát közös érdekünk!
A rendszer 2017-es indítása után a magyar állam rendszer-bevezetési toleranciát biztosított, mely 2018. június 30-ig 2 % volt, majd 2018. július 1-jétől december 31-ig 1 %-ra redukálódott. Mindez azt jelenti, hogy ezév utolsó napján lejár a tolerancia, és 2019. január 1-jétől annak várható mértéke 0% lesz, azaz a rakomány tömege egyetlen kilogrammal sem haladhatja meg a jogszabályban meghatározott értéket.
A 2019. január 1-jétől érvényes nulla tolerancia tükrében tehát újra kérjük kedves partnereinket, hogy vizsgálják át rakodási folyamataikat, valamint fordítsanak kiemelt figyelmet a megbízásban szereplő tömeg-értékek pontos megadására!
A környezettudatosság és a megbízói igényeknek való egyre tökéletesebb megfelelés szellemében új, kétszintes félpótkocsival bővítettük flottánkat. A Schwarzmüller gyártmányú double-decker fuvareszköz 33 helyett 66 raklapnyi áru befogatására képes.
Ezáltal nemcsak az egy paletta rakományra jutó fajlagos üzemanyagfogyasztás és széndioxid-kibocsátás csökken, de az egy fuvarfeladattal megmozgatható áruk mennyisége is szinte megduplázódik.
Új félpótkocsinkat a BI-KA Logisztika arculati színét megjelenítő piros Mercedes Actros nyergesvontatónkhoz kapcsoltuk. Járműflottánk új tagja háromdimenziós ponyva-öltözetet kapott; a teljesen zárt ponyva azt a látszatot kelti, mintha függönyszerűen félre lenne húzva, és kívülről be lehetne látni a raktér belsejébe.
A BI-KA Logisztika ezáltal is népszerűsíti a double-deceker fuvareszközét azzal az üzenettel, hogy a vállalat kétszintes félpótkocsival is áll a megbízók rendelkezésére.
„Az értékalapú működésben hiszek. Egy vállalatnak tisztában kell lennie az erősségeivel, gyengeségeivel és az általa képviselt értékrenddel. Ritka az a kiszámítható, támogató munkahelyi légkör és hiteles háttér, ami a BI-KA Logisztikára jellemző” — fogalmazott ügyvezetőnk, Szécsi Gabriella a Transpack című szakmai folyóiratnak adott kora nyári interjújában.
A sajtóanyagot az érdeklődésre való tekintettel most újra közzétesszük. Tovább a Transpack cikkére »
Szeretne többet tudni szolgáltatásainkról? Kérjen ajánlatot!