ECO driving képzés sofőrjeink számára

  • -

ECO driving képzés sofőrjeink számára

Vállalatunk környezettudatosság iránt való elköteleződését követve és az energia-megtakarítás ösztönzése céljából ECO-driving (gazdaságos vezetés) képzést szervez 2023-ban gépjárművezetői számára. A képzés fókuszában a gépjárművezetői vezetéstechnika áll, amelynek alkalmával felmérésre kerülnek a gépjárművezetők gazdaságos vezetéssel kapcsolatos ismeretei, továbbá megismerkedhetnek újabb, témát érintő elméleti tudnivalókkal. Az oktatás kiemelt célja, hogy a megszerzett elméleti tudás a gyakorlatban is hasznosíthatóvá váljon. A tudásanyag vezetés közbeni alkalmazása visszamérésre kerül a képzés szakoktatói által. A visszamérést fejlett és széleskörű funkciókkal ellátott nyomkövető rendszerünk biztosítja.

 

Az alkalmanként 10 óra időtartamot felölelő, mindösszesen közel 100 fő részére történő ECO-driving képzés első állomása Szolnok, ezt követi Kecskemét, a rendezvénysorozat zárására pedig október 7-én fog sor kerülni.

 

A tréningek jó hangulatban, aktív hallgatói jelenlét mentén zajlottak, Gépjárművezetőink hasznos, vezetéstechnikát javító tanácsokban részesültek.


  • -

Cselekedjünk együtt: Tomika támogatására, egyedülálló fuvarozói összefogás 2023

2023 májusa mérföldkő volt azoknak a cégeknek az életében, akik részt vettek egy olyan kezdeményezésben, ami igazán példaértékű a hazai logisztikai szakmában. Ez a kezdeményezés nem más, mint az összefogás, az SMA1-es betegségben érintett Galló Tomika támogatására.
Tomika sorsa és a családja története mindenkit mélyen megérintett, és azoknak a szívében is ott dobog, akik talán sosem találkoztak a kisfiúval személyesen. A logisztikai szakma összefogása és a közösségi támogatás hihetetlen erejét mutatja be, hogy amikor szervezetek egy cél érdekében szövetkeznek, csodák történhetnek.

A BI-KA Logisztika Kft. már az összefogás kezdetétől fogva aktív résztvevője ennek a nemes kezdeményezésnek. Az első nagyszabású sajtótájékoztatóra 2023 májusában került sor, és a rendezvényen nem más, mint a közszereplő Curtis is tiszteletét tette. A cél az volt, hogy felhívjuk a figyelmet Galló Tomika gyógyulását támogató lehetőségre és arra, hogyha együtt megpróbáljuk a hiányzó támogatási összeg összegyűlhet.

A gyűjtés eredménye elképesztő. Az eredeti cél a kisfiú kezelésére a teljes összeg összegyűjtése, azaz 760 millió forint. 2023 májusában, amikor az összefogás elkezdődött ebből az összegből 290 millió forint (38%) állt a család rendelkezésére. Azóta azonban a támogatás mértéke jelentősen növekedett és az összefogás erősebb és több szereplős lett. Mostanra a teljes összeg 69,3%-a gyűlt össze, azaz több mint 560 millió forint. Ez egy hihetetlen büszkeségre okot adó eredmény, és azt mutatja, hogy együtt tényleg képesek vagyunk csodákat tenni.

Azonban a küzdelem továbbra is folytatódik, hiszen Tomika kezelése bizonyos paraméterek teljesülése esetén kezdődhet meg, és az idő ebben a helyzetben komoly ellenfél. Ezért folyamatosan kérünk mindenkit, hogy lehetőségeihez mérten támogassa Galló Tomikát. A BI-KA Logisztika Kft. vállalati szinten már május hónapban segített, és hűen tartja magát a versenytársa által életre hívott összefogáshoz!

További információkért és adományozási lehetőségekért kérjük, látogassatok el Tomika támogatói oldalára: https://egyuttgalotomikaert.hu/

 

Köszönjük, hogy együtt vagyunk ebben a küzdelemben!


  • -

Az Y és Z generáció választásai a tehergépjármű sofőr szakmában: OKOK és KIHÍVÁSOK

A tehergépjármű sofőr szakma hosszú éveken keresztül nagyon népszerű karrier- választás volt a korábbi generációk számára. Évek óta észlelhető és statisztikák támasztják alá, hogy kevesebb fiatal választja ezt a pályát hivatásának. A cikkünkben áttekintjük az Y és Z generáció sajátosságait, és megvizsgáljuk, hogy milyen tényezők vezettek ahhoz, hogy az új generációk már kevésbé érdeklődnek ezen szakma iránt és természetesen megkérdeztünk két fiatal BI-KA Logisztika Kft.-nél dolgozó sofőrt arról, hogy miért volt vonzó számukra pályaválasztásuk során a tehergépjármű vezető szakma.

Az Y generáció (születési évek: 1981-1996) technológiai bennszülöttként nőtt fel, értékelve a közösségi kapcsolatokat és rugalmas munkakörülményeket. Kreatívak, a környezeti és társadalmi tudatosságra fókuszálnak és fontosnak tartják a személyes fejlődést és innovációt a gyorsan változó világban.

A Z generáció (születési évek: 1997-2012) már teljesen más környezetben nőtt fel. Az internet, a digitális eszközök és a globális kapcsolatok mindennapos részei lettek az életüknek. Ez a generáció gyakran nagyobb hangsúlyt fektet a rugalmasságra, a munka és a magánélet egyensúlyára, valamint az egyéni fejlődésre.

Beszélgettünk flottánk két fiatal munkatársával arról, hogy pályaválasztásuk során milyen szempontok miatt döntöttek a tehergépjármű sofőr szakma mellet?

„Abban nőttem fel, hogy édesapám kamionsofőrként dolgozott. Kamasz koromban úgy éreztem ez a szakma lehet az, ahol a szabadság és világ megismerése utáni vágyaim teljesülhetnek. Autószerelőnek tanultam, de hamar rájöttem arra is, hogy anyagilag hamarabb előre tudok jutni, ha sofőr leszek. Nyilván az évek során a motivációm, ami ehhez a pályához köt megváltozott. Fontos számomra, hogy sok olyan megoldandó helyzettel találkozom munkám során, ahol szükség van a gyakorlatias gondolkodásra és sok esetben a végső megoldás tőlem is függ. Egy-egy jól megoldott fel/lerakodás vagy útközben történő probléma optimális megoldása sikerélményt nyújt a számomra.

Az sem elhanyagolható, hogy nyáron volt olyan hétvége, hogy Olaszországban „ragadtam” és a teljes hétvégét a tengerparton tölthettem, mert hétfőn tudtam csak a felrakóhelyre menni. Igazi vakációs élmény volt! Több mint 4 éve dolgozom a BI-KA Logisztika Kft.-nél és összesen 8 év munkaviszonyom van. „/ Bencsik Alex 29 éves/

„Fiatal koromban nagyon vártam, hogy a jogosítványomat mielőbb megszerezzem. A „C” kategória után a további képzésekre is azonnal elmentem, így ahogy lehetett meglettek a szükséges okmányaim ahhoz, hogy sofőr legyek. Logisztikai végzettséget szereztem, de szabadabb életnek tűnt, hogy kamionsofőr legyek. A pénz erős motiváció, hiszen ennyi idősen az alap végzettségemmel nem tudnék ilyen jövedelemre szert tenni. 1,5 éve dolgozom tehergépjármű vezetőként a BI-KA kötelékében.”
/Tari André 24 éves/

Mi vezetett ahhoz, hogy az „Y” és a „Z” generációk szülöttjei nehezen döntenek a tehergépjármű sofőr szakma mellet?

  1. Hosszú munkaidő és elszigeteltség: ugyan a kapcsolattartás ma már digitálisan jobban lehetséges, mint korábban, de a munka-szabadidő balansz a fiatalok számára ennél a szakmánál nem adja meg azt az érzést, hogy valóban megvalósítható. A pihenő idő egy út során távol az otthontól történik, helyenként egy-egy út két hétig is zajlik, amit egyes sofőrök nehezen élnek meg. Másoknak meg éppen ez az, ami jó ebben a szakmában, hiszen várost néznek vagy ha a családtag is ezekre a hosszabb utakra időnként elmehet a sofőrrel, akkor közös élményeket gyűjtenek, de nem ez a szokványos. Másféle gondolkodást kíván a szabadidőről ez a szakma és aki ezt nem tudja elfogadni, annak ez nehézséget okozhat akár már rövid távon is.

A magas jövedelem egy darabig a pályán tudja tartani a fiatalokat, de a karrier váltás már természetes ezen generációknál, ami kihívást jelent a fuvarozó cégek számára.

  1. Munkakörülmények: a tehergépjármű sofőr szakmát fizikailag és mentálisan is megerőltetőnek gondolják sokan. Az utazás során a higiéniai lehetőségek nem minden esetben kielégítőek. A fiatalok ezt nehezen tolerálják, sőt számukra ez az egyik „elrettentő” körülmény. A fel/és lerakodások során történő problémák, hosszú várakozási idők sokak számára pszichésen megterhelőek. Ezek nem új nehézségek ezen a pályán, de az Y és Z generáció ezt nehezen tolerálja.

Következtetés

Az Y és Z generáció eltérő értékrenddel és elvárásokkal rendelkezik a munka világával kapcsolatban. Az Y és Z generáció a rugalmasságot, az egyéni fejlődést és a társadalmi felelősségvállalást részesíti előnyben. A fent említett tényezők együttesen vezettek ahhoz, hogy az új generációk kevésbé érdeklődnek a tehergépjármű sofőr szakma iránt, és inkább más karrierlehetőségek felé fordulnak, amelyek jobban megfelelnek az elvárásaiknak és értékrendszerüknek.

Megoldás

Az iparág számára fontos lesz a vonzóbb munkakörülmények és előnyök kialakítása annak érdekében, hogy népszerűvé tegye a fiatalok számára ezt a karrier utat.

 

 


  • -

Költséghatékony megoldások: a külsős raktározás üzleti előnyei

Szolnokon és Budapesthez közel Dunaharaszti ipari területén elhelyezkedő Logisztikai Központjaink – Hatékony Raktározási Megoldásokat kínálnak Ügyfeleinknek!

Korábban már adtunk hírt róla, hogy logisztikai központunk Dunaharasztiban, Budapesthez közel, számos előnyös raktározási lehetőséget kínál. Cégünk elkötelezett az iránt, hogy hatékony és gazdaságos raktározási struktúrát biztosítson partnerei számára.

Gondolkodjunk közösen, miért érdemes kiszervezni a logisztika teljes vagy bizonyos területeit szolgáltató céghez?

  1. **Tervezhető költségek:** A raktárüzemeltetés jelentős, előre nem tervezhető költségekkel jár. Ilyen váratlan kiadások lehetnek például a raktárépületek változó fenntartási költségei, munkaerő bérek, biztosítások és egyebek. A raktár tevékenység kiszervezése lehetőséget nyújt arra, hogy Megbízóként a megállapodott fix költségekkel tudjon kalkulálni számításai során.
  2. **Skálázhatóság:** Ügyfeleink igényei időről időre változhatnak. A kiszervezett raktári megoldások rugalmasak és lehetővé teszik a kapacitás növelését vagy csökkentését a Megbízó aktuális igényeihez igazítva. Ügyfeleink számára az elszámolás minden esetben csak a valós igénybe vett szolgáltatások után történnek, figyelembe véve az adott időszak változásait. Az elmúlt pár kiszámíthatatlan gazdasági évben több olyan partnerünk is volt, akik számára ez a fajta skálázhatóság piaci előnyt jelentett.
  3. **Szakértelem és tapasztalat:** Logisztikai központjaink szakértő munkatársakkal rendelkeznek, akik ismerik a raktározás legújabb trendjeit és kialakított folyamatok mentén, hatékonyan végzik feladataikat. Ezen tapasztalat révén képesek vagyunk optimalizálni az ügyfeleink raktárkészletét, több esetben csökkentve a logisztikai költségeket.
  4. **Koncentráljon az üzleti tevékenységeire:** A raktárkezelés sok időt és energiát igényel, és elvonhatja a figyelmet az alap üzleti folyamatokról. A raktár kiszervezés lehetővé teszi, hogy Megbízóink fókuszálni tudjanak fő tevékenységükre, mivel a logisztikai feladatokat a BI-KA Logisztika Kft. megbízhatóan végzi el a számukra.
  5. **Innováció és fejlesztés:** Együttműködve Megbízóinkkal, nyitottak vagyunk az új lehetőségek keresésére és az innovatív raktárkezelési megoldások kidolgozására. Azáltal, hogy tapasztalatunkkal a gyártástámogatás területén is rendelkezünk, olyan fejlesztéseket és optimalizálási folyamatokat tudunk ajánlani, amelyek még hatékonyabbá teszik a termelésüket vagy ügyfeleik kiszolgálását.

Megbízóink elégedettsége és sikeressége a mi elsődleges célunk, és várjuk, hogy együtt dolgozhassunk Önökkel a legjobb raktározási megoldások kialakításában. Vegyék fel velünk a kapcsolatot még ma, és ismerjék meg részletesen, hogyan segíthetjük Önöket a hatékony raktározásban és a gyártástámogatás terén!

 


  • -

Fuvarozási osztályvezetőnk gondolatai a sofőrhiányról

Az elmúlt évek egyik kulcs nehézsége a fuvarozási vállalatok számára, a sofőrhiány. A BI-KA Logisztika Kft. folyamatosan figyeli és elemzi azokat a lehetőségeket, amelyek valamiféle megoldást kínálnak az állandó gépjárművezetői problémára. A javadalmazások folyamatos korrekciója már tudjuk, hogy nem elegendő ahhoz, hogy megfelelő munkaerő legyen a vállalat rendszerében, így egyéb alternatív megoldásokra van szükség a probléma áthidalásához.

Gubis Csaba a Fuvarozási osztály vezetője 2022 óta erősíti a BI-KA Logisztika Kft. középvezetői csapatát. Csaba sofőrként kezdte a pályafutását, majd 2007-ben flottairányítóként folytatta akkor már „irodai” munkáját a Waberer’s franchise cégeinél, majd ugyanitt 2017-től fuvarozási vezetőként dolgozott.

Csaba különböző korszakait élte már át ennek a szakmának, de ez a mostani sofőr hiányos helyzet, ami egy Európa szintű probléma és viszonylag kevés megoldási lehetőség mutatkozik rá, egy valódi kihívás napjainkban. A múltban nincsen olyan időszak, ahol ez a probléma felmerült, így a megoldási lehetőségeket sokkal jobban elemezni kell, mielőtt alkalmazásra kerülnek. Erről beszélgetünk Csabával és persze a jelenről és a jövőről.

Milyen sofőrállománnyal dolgozik a BI-KA Logisztika Kft.?

Több mint 100 tehergépjárművezető munkatársunk van. Az állományunk 70 százalékban gyakorlott sofőrökből áll, de felvételre kerülnek friss jogosítvánnyal érkező munkavállalók is. A gyakorlott munkavállalók között 8-10 %-ban vannak már kollégák, akik a vezetési gyakorlatukat cégünknél szerezték meg. A valós kép mégis azt mutatja, hogy a fiatal „utánpótlás” nem érkezik olyan nagy számban, mint ahogy az idősödő kollégák várhatóan nyugdíjba vonulnak.

A fiatalok számára a sofőr életpálya nem nyújt olyan előnyöket, mint a korábbi generációk esetében. Továbbiakban az utak menti infrastruktúra fejletlensége (pl. kevés vizes blokk stb.), a jogosítvány szerzés magas költsége egyáltalán nem teszik vonzóvá ezt a szakmát az ő számukra.

Hogyan történik a pályakezdő sofőrök beintegrálása?

Van nagyságrendileg 10 munkatársunk, akik szívesen vállalnak mentorálást, ami azt jelenti, hogy a nemzetközi munkákra együtt mennek a tanulóval és a könnyebb útszakaszokon való vezetéstől a nehezebb vezetéstechnikát igénylő feladatokig a „nebuló” tudásának megfelelő mértékben adja át a vezetési lehetőséget a mentor sofőr. Ez külön energiát és odafigyelést kíván meg a tapasztalt munkatársunktól és nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a felelősség kérdése is sokkal nagyobb az ilyen esetekben. Ez egy nagy vállalás a vállalat és a munkatárs részéről is, de bízunk benne, hogy némi eredményt hoz az állomány fiatalítására.

Ha jól értem a sofőrhiányra többféle megoldásban kell gondolkodni, mert csak az vezethet eredményre.

Természetesen. Egy igen fontos része stratégiáknak az „employee branding” erősítése, a pályakezdő sofőrök alkalmazása, a piacképes fizetési csomag kialakítása és az elmúlt pár hónapban kezdtünk meg külföldi sofőröket alkalmazni. Ez szintén nem egy egyszerű feladat, hiszen irányítói oldalon is a nyelveket beszélő munkavállalót kell alkalmazzunk. Illetve mire egy külhonos munkavállaló megkezdi a valós munkavégzést vállalatunknál, előtte hónapokkal már dolgoznak a HR munkatársak azon, hogy minden hivatalos okmány a rendelkezésre álljon, hogy cégünk ezeket a sofőröket előírásoknak megfelelően tudja alkalmazni.
Első körben 14 gyakorlott külföldi tehergépjármű vezető kezdte meg a munkáját a BI-KA Logisztika Kft.-nél. Két hónap tapasztalata azt mutatja, hogy beintegrálódtak szervezetünkbe és megbízható munkavégzés jellemző rájuk. Nagyon örülünk, hogy ezt az utat is megpróbáltuk, hiszen ez is lehet egyfajta megoldás ennek a problémának.

Nagyon köszönjük a beszélgetést Csabának és bízunk benne, mivel állandó és konstruktív együtt gondolkodás van a vezetőséggel a témában, lesznek még további pozitív megoldásaink, melyről beszámolhatunk.

 


  • -

Pillantás a vállalati kontrolling és gazdasági vezetés világába

Nagy örömünkre szolgál, hogy megoszthatjuk veletek Füleky Tibor cégünk Gazdasági vezetőjével készül interjút, aki 2023 májusában csatlakozott a Gazdasági és pénzügyi osztály szolnoki csapatához. A pénzügyi terület minden vállalat életének egyik legfontosabb szervezeti egysége. Reméljük az alábbi interjú érdekes lesz azok számára is, akik ezzel a területtel vagy Tibor személyével ebben a beszélgetésben ismerkednek meg.

2023 májusában kezdtél a vállalatunknál, mint Gazdasági vezető, miért volt vonzó számodra ez a pozíció a BI-KA Logisztika Kft.-nél?

Korábban mind szolgáltató, mind termelő cégeknél dolgoztam pénzügyi és kontrolling területeken, több alkalommal vezetőként is. Tapasztalatom szerint egy szolgáltató vállalat stratégiájában egyik legfontosabb fókusz terület, hogy a tevékenységét hogyan tudja magasabb minőségben végezni, hogyan akarja fejleszteni és ehhez milyen erőforrásokra van szüksége. Ez a gondolkodásmód közel áll hozzám és volt alkalmam néhány vidéki és fővárosi nagyvállalatnál megtapasztalni a gyakorlatban is. Amúgy Szolnokon élek a családommal, így mindenképpen jó lehetőség számomra, hogy a régió egyik jelentős szolgáltatással foglalkozó cégénél, a BI-KA Logisztika Kft.-nél dolgozhatok és fejleszthetem a mostani tudásomat tovább a fuvarozási és logisztikai iparág megismerésével.

Már ismerve a BI-KA pénzügyi folyamatait és az osztály működését, hol látsz olyan területet, ahol a Te eddigi tapasztalatoddal új szemléletet, hatékonyabb vagy magasabb szintű működést tudsz megvalósítani a jövőben?

A BI-KA Logisztika Kft. egy több mint 30 éves vállalkozás. Alapvetően a pénzügyi folyamatai kialakultak. Nyilván mindent lehet még jobbá tenni, melyre itt a kollégák és a vezetés is nagyon törekszik. Főként a kontrolling és a tervezési területek szemléletet szeretném a vezetőség támogatásával frissíteni. Nekem ezen a területen van szolgáltatással foglalkozó nagyvállalati, KKV termelő vállalati és bankszektori tapasztalatom is.
Konkrét példaként említeném, hogy a jövőben törekedni fogunk a jelenleginél több valós idejű riport elkészítésére, a cégünket és szektort érintő gazdasági előrejelzések összeállítására. Hiszem, hogy a jövőbeni racionális döntéseknek adatalapon kell történniük. Mi azon fogunk dolgozni, hogy ehhez minden riport, előrejelzés és tervezés a menedzsment rendelkezésére álljon.

Milyennek látod a munkatársak együttműködést, hogyan tudnád jellemezni néhány hónap távlatából a BI-KA „éltérzést”?
Itt személyesebb és szorosabb emberi kapcsolatok vannak, mint amiket eddigi munkahelyeimen tapasztaltam. A vállalat nagyságából adódóan a KKV szektor felső szintjén van a BI-KA, azonban sok területen megmaradt a rugalmas működés, a szakmai tudás megosztása. Az emberi értékek, mint lojalitás, mind tulajdonosi szemlélettel történő munkavégzés tetten érhetőek annak ellenére, hogy a szervezet folyamatos átalakuláson megy keresztül, több új osztály és pozíció nyílik meg mind a budapesti, mind a szolnoki irodákban. Jó látni, hogy a családi vállalat alap értékrendje a növekedés ellenére is fontos.

Mennyire fontos a folyamatos tanulás és a fejlődés számodra?

A fejlődés alapja a folyamatos tanulás. A BI-KA esetében ahogy mondtam már, a növekedés és a dinamikus szervezeti fejlődés hozza magával azt, hogy a tudás megosztás, a munkatársak fejlesztése elengedhetetlen. Ez nem terület függő, hanem vállalati kultúra és szektor függő. A pénzügyi területen tervezem, hogy munkatársaim munkáját támogassam azzal a tapasztalati tudással, melyet hozok magammal. Szervezeti szinten az, hogy egyes problémákat projekt szemlélettel oldunk meg, ez megint egyfajta edukáció. A vezető munkatársak rendszeres előadói és résztvevői szakmai konferenciáknak, amelyekről a kollégák és a vezető társak számára összefoglaló készül. Ezek az események arra szolgálnak, hogy látásmódunk szélesedjen, kapcsolatok által a tapasztalat megosztásból származó információkat hasznosítsuk cégünknél. Számomra fontos még a szakterületemet érintő tudást autodidakta módon való fejlesztése. Ha a nyitottság és a tudásmegosztás megfelelő módon tud találkozni, úgy komoly szakmai műhelyek jönnek létre. Ez lehet egy út itt, a BI-KA Logisztika Kft.-nél.

Nagyon köszönjük a sok érdekes gondolatot Tibornak és bízunk benne, hogy számotokra is inspiráló beszélgetést olvashattatok!

 

 


  • -

Az ECO Driving vezetési technika: környezetbarát választás

A tehergépjárművek szerepe és jelentősége a mindennapi életünkben óriási. 2020-as adatok alapján Európa útjain mintegy 6,2 millió tehergépjármű közlekedik. A gépjárművek közlekedése a világon mindenhol, számos a környezetre gyakorolt negatív hatást vált ki, mint például a légszennyezést és az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását. A fenntartható közlekedési megoldásokra való áttérés egyre fontosabbá válik, és az ECO Driving, vagyis a környezetbarát vezetési technika egy olyan megközelítést kínál, amely csökkenti a járművek negatív hatásait a környezetre. A BI-KA cégcsoport a témában tréninget szervezett a sofőrjei számára, amely után elmondható, hogy az elmúlt 6 hónapban a teljes flotta kibocsájtása mérhetően csökkent.

Mi az, amit sofőrjeink az ECO Driving vezetési technikáról tanultak, de valójában mindenki számára iránymutató lehet?

Az ECO Driving vezetési technika egy olyan módszer, amely üzemanyaghatékony és takarékos vezetést helyezi előtérbe. Az ECO Driving egyik alapelve a károsanyag-kibocsátás minimalizálása. Ennek érdekében a sofőröknek a korszerű gépjárművekben lévő vezetést támogató rendszereket kell alkalmazniuk a munkájuk során, mint például az optimális sebesség megtartása (adaptív és GPS alapú predektív tempomat használatával), a gyorsulás és a lassítás fokozatosabbá tétele. Emellett kiemelten kell figyelni a ponyva megfelelő rögzítésére, a tehergépjármű légterelő elemeinek funkció szerinti használatára, a légellenállás minimalizálása céljából.

A vállalatunknak is van több olyan intézkedése, amelyben szerepet játszott a „zöld gondolkodás”, azaz a károsanyag kibocsájtás csökkentése. A flottánk nagyrésze EURO 6-os legkorszerűbb motorral került beszerzésre. Pótkocsik vásárlásánál, cseréje esetében a nagyköbös (mega vagy könnyített) szerelvények kerülnek preferálásra, hiszen törekszünk arra, hogy egy út során mennyiségben több áru szállítására kerüljön sor. Eszközparkunk időszakos karbantartásainak nagy részét telephelyünkön és szolnoki javítópartnereinknél végezzük, így az üres futásaink száma jelentősen csökkent. Jelenleg teszt fázisban van egy, a kamion tetejére telepített napelemes rendszer, amely a gépjármű állása során az elektromos áramot biztosítja, melynek köszönhetően a jármű alapjáratási ideje jelentősen csökkenthető.

Az ECO Driving technika előnyei:

1., Csökkenti a környezeti terhelést
2., Növeli a járművek élettartamát
3., Biztonságos

Az ECO Driving vezetési technika egy hatékony módja annak, hogy csökkentsük az autók környezetre gyakorolt ​​hatását és takarékosabbá tegyük az üzemeltetést. A megfelelő sebesség tartása, az előrelátható közlekedés ismerete (GPS támogatással), valamint a hatékony motorhasználat mind hozzájárulnak a környezetbarát közlekedéshez. Az ECO Driving technika nemcsak a sofőröknek, hanem a környezetnek is előnyös, és mindannyiunk számára hozzájárulhat a fenntartható közlekedési megoldásokhoz.


  • -

Változásmenedzsment tréning: Az átalakulásokhoz való alkalmazkodás művészete

A folyamatos változás a modern üzleti világban állandó. Az innováció és a technológia fejlődése mindenkit kihívás elé állít, ezért alkalmazkodni és kezelni kell az ezekből adódó változásokat, ami sokak számára egy tanulási folyamat. A BI-KA cégcsoport vezetősége érti a változások fontosságát, melyek nemcsak az üzleti folyamatokra és struktúrákra vannak hatással, hanem a munkavállalók mindennapi életére és munkájára is kihatnak. Ezért született meg a döntés, hogy egy változásmenedzsmenttel kapcsolatos előadás kerüljön szervezésre vállalatunk minden telephelyén, hogy segítse a munkatársainkat abban, hogy a megváltozott ételhelyzetekhez rugalmasan tudjanak alkalmazkodni a jövőben.

Bolyki Margó, vállalatunk HR generalista munkatársa, készségfejlesztő tréneri végzettséggel is rendelkezik, képzéseket tartott a Metropolitan Egyetemen, valamint mentorálási és coaching feladatokat is végzett korábbi munkahelyein. Több mint 100 munkatárs 6 időpontban 4 telephelyen hallgatta meg az általa összeállított és előadott gondolatébresztő előadást.

Az alábbiakban szeretnénk közzétenni munkatársaink véleményét arról, hogyan inspirálta a Változásmenedzsment előadás őket abban, hogy más gondolkodásmóddal fejlődésnek lássák a változásokat a jövőben.

Kiemelt szállítmányozási csoport Szolnok

„Együtt a következő pontokat tudtuk összeszedni, melyek ránk személyenként és a csapatunkra összességében is hatottak:

  • Belső motivációt kell keresni és nem anyagit, mert az utóbbi nem tartós, egy idő után elvárás lesz, nem motivál igazán
  • A változást sok esetben első reakcióként düh követi, de később az elfogadás után fejlődést idéz elő
  • A változás lehetőség is egyben
  • A változás és az alkalmazkodás szükségszerű, az marad fenn, az jár jól, aki alkalmazkodik
  • Szemléletmódot kell váltani, fontos a pozitív hozzáállás”

Szállítmányozás / Szolnok

„Ha ki kellene emelni néhány dolgot az előadásból, akkor összeülve a csapatunk az alábbiakat tartotta érdekesnek és inspiratívnak:

  • A bevezetésben a változások elfogadásával kapcsolatos tanulmányok, melyekből Margó dolgozott és bemutatott nekünk, többünk számára újdonság volt és új nézőpontot vetett fel számunkra a témában.
  • Az a diagram volt a legnagyobb hatással ránk, ami szemléltette a változás folyamatait, hogy hogyan hatnak az emberekre. Ennek részleteiben magunkra ismertünk. Így összeszedve, ahogyan az előadásban elhangzottak a folyamatok, tudatosan tudjuk a jövőben kezelni változás esetén az adott viselkedési reakcióinkat. Ezzel elérjük, hogy a változást ne negatívan éljük meg.
  • A továbbiakban az előadás segített bennünket abban, hogy ezentúl a változások esetén igyekezzünk a pozitív dolgokra összpontosítani. A változás nem a negatív hatást, hanem a haladást, fejlődést adja az egyének számára. A jövőben ezt tartjuk szem előtt. „

Logisztikai csoport Máté Mihály Műszakvezető
(10 éve a BI-KA Logisztika Kft. munkatársa)

„Amikor hallgattam Margó előadását, akkor több fontos dolgot megértettem, de egy konkrét felismerésem is született. A napi munka során vannak olyan részfeladatok, melyet ügyfeleink kiszolgálása érdekében én kiemelten kezelek. Ehhez azonban kellenek a beosztott raktári munkatársaim is, akiket sokszor későn informálok az adott azonnali feladatról. Az előadás során értettem meg annak a jelentőségét, hogy a helyenként keletkező feszültséget egy tudatosabb munkaszervezéssel, jobb információ áramlással el tudok kerülni. Ezt azóta alkalmazom és többen jelezték számomra a pozitív változás hatását és a műszak során elvégzett munka így számukra tervezhetőbb lett. Ez mindössze egy a sok apró ötletből, melyet az előadás adott a számomra.”

Pénzügy Ulviczki Zsuzsanna Pénzügyi munkatárs
(25 éve a BI-KA Logisztika Kft. munkatársa)

„Azt gondolom, hogy ez az előadás minden korosztály számára tudott új információval szolgálni. A fiatalok megérthették, hogy egyes változásokra adott viselkedésük miért természetes és hogyan fordíthatók át a negatív érzések pozitívvá. Nekünk, „későbbi” korosztálynak, mindenképpen érdekes volt egy előadásban látni a sliede-okon azt, amit mi az évek során már megtapasztaltunk, ki így, ki úgy. A változásinkat már megfontoltabban kezeljük, de megfogalmazni nehezen tudnánk, hogy miért. Generációk és viselkedési normák kaptak így nagyobb megértést.”


  • -

“TrackMe” nyomkövetés, a BI-KA új gyártást támogató szolgáltatása

Vállalatunk régóta kereste azt az innovatív, digitális megoldást, amely hozzáadott értéket képvisel a fuvarozás és szállítmányozás területén azáltal, hogy függetlenül attól, hogy saját vagy alvállalkozói fuvareszközzel kerül a fuvarfeladat teljesítésre, komplett vagy részrakományos szállításról legyen szó, valós időben, 7/24 órában nyújtson információt a szállítmányok helyzetéről, valamint főbb mérföldköveiről – mindezt emberi beavatkozás nélkül, automatikusan.

A jelenleg teszt üzemmódban működő rendszerről Katkics Attila üzletfejlesztési vezetővel beszélgettünk.

Melyek voltak a projekt első lépései?

Kutatások és egyéb felmérések is azt mutatják, hogy 2023-ban a termelő vállalatok úgy tudnak jól tervezhető ellátási lánc folyamatokat kialakítani, ha a szállítás során a különböző anyagok beérkezése vagy késztermékek kiszállítása, transzparens és követhető. Elkezdtünk felkutatni olyan lehetőséget, ami erre a problémára a nemzetközi közúti szállítmányozásban, felhő alapon, manuális beavatkozás nélkül valós megoldást kínál. Így találtunk meg egy rendszert, ahol egy képernyőn tudjuk prezentálni az ügyfél számára a szállítás alatt álló küldemények pontos státuszát, függetlenül attól, hogy saját eszközzel vagy alvállalkozóval teljesítjük a fuvarfeladatot, illetve, hogy komplett vagy részrakományos szállításról beszélünk. Ezen túlmenően mérföldköveket, ún. státusz jelzéseket határoztunk meg, hiszen a rendszer képes – geofencinggel – automatikus, egyedileg beállított státuszok leadására is. Ez azt jelenti, hogy státuszjelentést küld a felrakónak vagy a lerakó raktárnak, ha az árufelvételre érkező gépjármű egy adott távolságon belül van.

Mennyire nehéz ilyen jellegű nyomkövetés esetében az alvállalkozókkal az együttműködés?

A BI-KA cégcsoport kizárólag minősített alvállalkozókkal dolgozik együtt. Határozott elvárásunk a szállításokhoz kapcsolódó, minőségi, aktuális státuszra vonatkozó információ, lehetőség szerint a GPS adatok megosztása. A jelenlegi statisztikáink szerint ennek fuvarozó partnereink több mint 95%-a meg tud felelni. A fennmaradó néhány százalék esetében van alternatív módszer, hogy a mozgási adatokat be tudjuk integrálni és ettől nagyon kevesen zárkóztak el.

Tovább kell, hogy „edukáljuk” fuvarozó partnereinket hiszen a trendek azt mutatják, hogy a valós idejű adatközlés, vállalati mérettől függetlenül alapelvárás lesz a közeljövőben, amely a megbízói szerződésekbe már rövid távon is belekerülhet.

A fuvarozási iparág Magyarországon sajnos, általánosságban „alul” digitalizált, de apró lépésekkel el kell indulnunk azon az úton, hogy ügyfeleinket magas szinten szolgáljuk ki és valódi megoldásokkal támogassuk napi működésüket.

Az ügyfél számára valós megoldást nyújt-e a kínált szolgáltatás? Vannak-e már a teszt időszak után visszajelzések? Volt-e szükség korrekciós folyamatokra, melyek voltak ezek?

A rendszert jelenleg az egyik kiemelt megbízónknál teszteljük. A saját kollégáink és az ügyfél tapasztalatai használat közben hoztak korrigálandó észrevételeket, melyeket közösen megvitattunk és adott esetben integráltunk a rendszerbe. A rendszert egy külön erre a célra kidolgozott SOP felügyeli, meghatározott mérföldkövekkel, felelősökkel. Indulás előtt az összes résztvevő alvállalkozó partnert külön is tájékoztattunk. Személyes egyeztetés során folyamatosan értékeljük a rendszer adatait. Segítve a fuvarozókat készült egy, a gépjárművezetők munkáját segítő kivonat is a rendszer használatának.

Én úgy gondolom, hogy igen, ez egy értékes eszköz, ügyfél visszajelzés alapján elsősorban a termeléstervezés operatív támogatásában, továbbá a prémium, azaz a sürgős, kiemelten időérzékeny fuvarfeladatok esetén.

Melyek a platform „nehéz” pontjai, azaz mi az, amire nem tudott megoldást nyújtani az ügyfél számára?

Első körben nem voltak ilyen „neuralgikus” pontok. Ami valós változtatást kívánt és feladatként megfogalmazódott, az leginkább technikai jellegű módosítás volt.
Az elmúlt hónapokban az bebizonyosodott, hogy a célt teljesítettük, a platform pontosan azt nyújtotta a partnerünk számára, amit elvárt. A BI-KA prémium gyártás támogatás szolgáltatása a valós idejű, teljes Európát lefedő, rakomány mérettől (FTL/LTL) és fuvarozási jellegtől (expressz vagy normál rakomány) független nyomkövetésben jól teljesített, az ügyfél teljes megelégedésére.

Tud-e olyan logisztikai szolgáltatóról az iparágban, aki kínálja ügyfelei számára a valós idejű nyomkövetés szállítmányozási szolgáltatás esetében?

A csomagküldésre szakosodott, elsősorban multinacionális vállalatoknál, légi szállítással foglalkozó cégeknél, európai gyűjtő szállítmányozási rendszert kínáló vállaltoknál már régóta használatos hasonló technológia, adott esetben félig automata track&trace rendszer. Ezek nem mindig valós időben mutatják a küldemény státuszát és az emberi tényezők miatt sok esetben pontatlanok.

Hasonló profillal rendelkező fuvarozó/szállítmányozó logisztikai cégek esetében én nem tudok hasonló hozzáadott értéke szolgáltatásról, mint az általunk kínált TrackMe szolgáltatás.

El tudja képzelni, hogy a jövőben minden BI-KA-s ügyfél megkapja ezt a szolgáltatást, azaz mint új termék megjelenik a BI-KA szolgáltatási palettáján?

Ez az innovatív szolgáltatás, melyet a BI-KA a jövőben valamennyi partnere számára is kínálni szeretne, valóban megoldást nyújthat minden olyan ügyfelünk számára, akik egzaktabbá, tervezhetőbbé szeretnék tenni ellátási lánc folyamataikat és a teljes transzparenciára törekednek, így kiegészítő szolgáltatásként kívánjuk majd bevezetni.

 

Amennyiben érdeklődik a szolgáltatás iránt, így keresse:

Katkics Attila – Üzletfejlesztési vezető

katkics.attila@bi-ka.hu


  • -

Zöldebb jövőért

Napelemes panelek a BI-KA Logisztika Kft. flottájánál tesztelésre.

Miért próbáljuk ki?

Az Európai Unióban a közúti közlekedés általánosan a kibocsátott üvegházhatású gázok mintegy 20-25 százalékáért felelős. (2021-es adat). Felelős vállalatként egyik fontos célkitűzésünk olyan megoldások alkalmazása, amelyekkel hozzájárulhatunk egy egészségesebb és zöldebb jövő eléréséhez.

Vállalatunk műszaki csapata folyamatosan keresi azokat az innovációs lehetőségeket, amelyekkel a szén-dioxid kibocsájtást és az üzemanyag fogyasztást csökkenteni lehetne.

Amennyiben a tesztek során, az elvárosaknak megfelelően valóban a „zöldítés” egyik formája lehet ez a technológia, úgy vállalatunk jövőbeni beruházási stratégiánkba ajánlott beemelni és törekedni fogunk a mielőbbi megvalósításra.

Mint ahogy olvasható majd a továbbiakban, az első tapasztalatok alapján ez a technológia is „zöldebbé” teszi a flottánkat és üzemanyagot takarít meg, mellyel hatékony, korszerű és fenntartható működést biztosít a vállalatunk számára.

Mit kell tudni ezekről az ECO Green Energy napelem panelekről?

  • Flexibilis, 3mm vastagságú, 100 százalékig idomul a tehergépjármű tetejére, így például nem keletkezik tőle menetzaj
  • A napelemek lítium-modulokkal rendelkező darabok (kedvező előállítású panelek és hosszú felhasználási idővel rendelkeznek)
  • Pozitív hatása, hogy a legkisebb fény esetén már elektromos energiát termel
  • Könnyen telepíthető

Hogyan működtethető a napelem a tehergépjárműveken és milyen formában jelentkezik a megtakarítás?

A napelem panel minimális fény estén is megkezdi működését. A rendszer okos töltésvezérlője feltölti és regenerálja az indító- és/vagy a munka akkumulátorokat, elektromos áram ilyenfajta termelése mellet megtöbbszörözheti az akkumulátorok élettartamát. A kamion motorját álló helyzetében NEM KELL többet járatnia a sofőröknek, mert a megtermelt energia elegendő minden olyan eszközhöz és tevékenységhez, melyhez elektromos áramra van szükség a pihenő vagy egy hosszabb várakozás során. Ilyen például: az elektronikus eszközök töltése, hűtőszekrény üzemeltetése vagy a hűtés/fűtés megoldása a sofőr kabinban.

Tapasztalatok alapján akár egy hétvégi várakozásra elegendő áram termelődik a sofőr számára a vezetési időben!

A napelemes panel esetében mennyi üzemanyag megtakarítással lehet számolni?

A hosszútávú nemzetközi útvonalak esetében elérhető megtakarítás mértéke: akár havi 50 liter üzemanyagmegtakarítás a napelemekkel felszerelt vontatók esetében.
Éves szinten számolva ez akár 600 l gázolaj megtakarítást jelenthet. Itt szintén nagyon fontos megemlíteni, hogy a CO2 kibocsájtás mértéke is csökken ezáltal!

Legyünk nyitottak, tegyünk környezetünkért és törekedjünk egy fenntartható vállalkozás működtetésére!


Ajánlatkérés

    Honnan hallott rólunk? (kötelező)

    Cégnév (kötelező)

    Kapcsolattartó neve (kötelező)

    Telefonszáma (kötelező)

    Email címe (kötelező)

    Indulási ország (kötelező)

    Irányítószám, Város (kötelező)

    Érkezési ország (kötelező)

    Irányítószám, Város (kötelező)

    Rakomány egység (paletta) darabszáma

    db

    Áru megnevezése

    Felrakás dátuma

    Lerakás dátuma

    Egyéb információk a szállításhoz

    Megismertem a BI-KA Logisztika Kft. Adatvédelmi tájékoztatóját.

    Kapcsolat

    BI-KA LOGISZTIKA Kft.

    Központ:
    5000 Szolnok, Városmajor u. 23.
    Telefon: +36 56 524 050
    Fax: +36 56 524 040

    Budapesti iroda:
    1095 Budapest, Soroksári út 138-142.

    Központi e-mail: info@bi-ka.hu

    Szeretne többet tudni szolgáltatásainkról? Kérjen ajánlatot!