TSM: januártól lejár az össztömeg- és túlsúly-tolerancia
Vállalatunk a mindenkor hatályos jogszabályok mentén végzi munkáját, azonban ez sok esetben csakis a megbízói oldallal közösen valósítható meg. Különösen igaz ez az össztömeg és tengelyterhelés betartására, hiszen ezügyben a hatóság az áru feladóját (is) bírságolja!
Mint bizonyára sokan emlékeznek rá, a fuvarozói szakmában nagy port vert fel 2017-ben a tehergépjárművek össztömeg- és tengelysúly-toleranciájának jogszabályi csökkentése. Az egyes járműkategóriákra vonatkozó tömegnormák mérésére és betartatására a magyar állam létrehozta a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszert (TSM), mely az útburkolatba épített érzékelők révén Magyarország úthálózatának 107 pontján megállítás nélkül képes ellenőrizni az úttesten haladó jármű tengelyterhelését és össztömegét.
A fuvarmegbízásokat adó gyártó-termelő és logisztikai vállalkozások vezetőinek fontos tudnivaló, hogy a szabálysértés esetén a jogalkotó nemcsak a jármű üzembentartóját sújtja bírsággal, hanem a megbízót is (aki további egyeztetéseket folytathat partnerével, a felrakó hellyel a bírság összegének áthárításáról). A szabályok pontos betartása tehát közös érdekünk!
A rendszer 2017-es indítása után a magyar állam rendszer-bevezetési toleranciát biztosított, mely 2018. június 30-ig 2 % volt, majd 2018. július 1-jétől december 31-ig 1 %-ra redukálódott. Mindez azt jelenti, hogy ezév utolsó napján lejár a tolerancia, és 2019. január 1-jétől annak várható mértéke 0% lesz, azaz a rakomány tömege egyetlen kilogrammal sem haladhatja meg a jogszabályban meghatározott értéket.
A 2019. január 1-jétől érvényes nulla tolerancia tükrében tehát újra kérjük kedves partnereinket, hogy vizsgálják át rakodási folyamataikat, valamint fordítsanak kiemelt figyelmet a megbízásban szereplő tömeg-értékek pontos megadására!