Felkészülten várjuk a havat és a jeget

  • -

Felkészülten várjuk a havat és a jeget

 

A BI-KA Logisztika flottája téli gumival és hólánccal várja a telet, hogy a járművek ne csak az időjárásnak, hanem az európai országok szigorú követelményrendszerének is megfeleljenek — tudósított a Fuvarozási Osztály műszaki felkészülési munkájáról Hegedűs Dénes osztályvezetőnk.

Mint a szakmabéliek tudják: egyes európai országokban november 1-jétől, másutt november 15-től egészen áprilisig kötelező a meghajtott tengelyen a téli gumi, és némely államban hóláncot is készenlétben kell tartani a fedélzeten. Bár Magyarországon nincs efféle kötelezettség, külföldön magas bírságot rónak ki a téli felszerelés hiánya miatt.

A BI-KA Logisztika elkötelezett híve a biztonságos közlekedésnek, ezért igyekszik nagy figyelmet fordítani arra, hogy járműveit hiánytalanul felkészítse a télre. Mint korábban már beszámoltunk » róla: a megváltozott, őszi-téli látási viszonyokra a „Látni és látszani” közlekedésbiztonsági kampány keretében már felkészültünk, azonban a tél mindig újabb kihívás elé állítja a járművek üzembentartóit, s magukat a gépkocsivezetőket is.

Mint Fuvarozási Osztályunk sok éves szakmai tapasztalattal rendelkező vezetője a BI-KA Logisztika járműflottájának műszaki helyzetéről mondja: „a téli felkészítéseket a szakszervizekben elvégeztetjük. Minden járművünk alapfelszereltsége a meghajtott kerekek méretének megfelelő hólánc. Gépes járműveink kivétel nélkül ködfényszóróval vannak felszerelve. Tehergépjárműveink és vontatóink négy évszakos M+S, valamint a jeges, havas úton való közlekedésre alkalmas, hópihe jelzésű gumiabroncsokkal vannak ellátva”.

Az alpesi országokban és a Pireneusok hegyláncai között igazi megpróbáltatás a téli vezetés, nem beszélve a skandináv országokról és Oroszországról, ahol télen szinte állandó, csikorgó fagy nehezíti a közlekedők, így a BI-KA-s gépkocsivezetők dolgát. Az ottani, téli állapotokat nehezen tudja elképzelni az, aki csak a magyar utakon jártas.

Mint Hegedűs Dénes kiemeli: „A szervizben sor kerül a hűtőfolyadék szintjének és fokolásának ellenőrzésére, a kályhák vizsgálatára. Októbertől csak és kizárólag olyan szélvédőmosó folyadékot adunk ki járművezetőink részére, mely -20 C fokig fagyálló”. Osztályvezetőnk érdekességként megemlíti: „A skandináv államokban (főként: Svédországban és Norvégiában) érvényes szigorú, téli hólánc-előírásoknak megfelelvén két szerelvényre való tartalék hólánc-készletet tartunk fenn, hogy ha esetleg ebbe a térségbe irányuló fuvarfeladatot végeznénk, ne érjen bennünket meglepetés”.

Hóból pedig minden évben bőven kijut. Szlovéniában, Horvátországban és Bosznia-Hercegovinában a hólapát is kötelező felszerelés, Ausztria autópályáinak egyes pihenőhelyein pedig állványzat és hosszú nyelű szerszám várja a kamionosokat, hogy a ponyva tetején felhalmozódott havat le tudják kotorni.
A BI-KA Logisztika teljes járműflottája és tapasztalt gépkocsivezető-gárdája tehát felkészülten néz a téli kihívások elébe, hogy határidőre és akadály nélkül teljesíteni tudja a megbízók fuvar-feladatait.

  • -

DAF+KRONE járműszerelvényt tesztelünk

Vállalatunk, a BI-KA Logisztika Kft. kiemelt figyelmet fordít a növekvő megbízói igények maximális kiszolgálására és a komplex, minőségi szolgáltatás nyújtására, ezért nagy hangsúlyt fektetünk saját gépjárműparkunk folyamatos és fenntartható fejlesztésére. Örömmel adunk hírt flottánk új „vendégéről”, a DAF nyergesvontatóból és Krone félpótkocsiból álló járműszerelvényről, melyet megbízóink érdekében egy hónapon keresztül tesztelünk.

A teszt időszaka 2018. november 5-én kezdődött, és december 7-ig tart. Itt köszönjük meg a Hungarotruck Kft. és a Krone Magyarország Kft. közreműködését, hogy a fuvareszközt a tesztidőszakra díjmentesen rendelkezésünkre bocsátották.

Az új szerelvénnyel egyúttal leendő tehergépjármű-vezetőink érdeklődését is szeretnénk felvillanyozni, hiszen a jármű innovatív, valóban XXI. századi technológiát képvisel kiváló biztonsági, gazdaságossági és ergonómiai tulajdonságaival. A DAF nyergesvontatót a kamionvezető komfortját szolgáló „super space cab” nagyfülkével és állóklímával tervezték, erejét megbízható, amerikai Paccar motor szolgáltatja, új hajtáslánc és TraXon váltómű bonyolítja az erőátvitelt, melyeknek köszönhetően a gyártmány fogyasztása sokkal kedvezőbb az elődeihez képest.

A gépkocsivezető kényelmét és a közlekedésbiztonságot szolgálja a sávelhagyást jelző asszisztens, a ráfutásos baleseteket megelőző vészfék-asszisztens, a követési távolságot tartó adaptív tempomat, a domborzati viszonyokat követő prediktív tempomat, továbbá ECO roll-funkció (üres sebességfokozatban való gurulás ill. a motorfék üzemanyagtakarékos és környezetbarát összehangolása).

NÉHÁNY FŐBB MŰSZAKI ADAT:

DAF XF 480 SSC nyergesvontató:
teljesítmény: 480 LE
emissziós kategória: EURO-6
fogyasztás üres félpótkocsival: 23 liter/100 km
fogyasztás rakott félpótkocsival: 28 liter/100 km
KRONE Megaliner féplótkocsi:
öntömeg: 6.980 kg
hasznos tömeg: 24.500 kg (a vontató önsúlyának függvényében)
a raktér belmagassága: 3 m (mega)

Saját flottánk folyamatos, lépcsőzetes bővítése és fejlesztése mellett azon dolgozunk, hogy innovatív szolgáltatásokkal párosítva a piacon elérhető legjobb szolgáltatást kínáljuk meglévő és reménybéli partnereinknek. Ennek tanúbizonysága a 2017-es tandempótkocsi-beszerzésünk és a dupla rakszintes fuvareszközünk üzemeltetése. A piaci igényeknek megfelelően mindkét fajta járműállományunkat a közeljövőben bővíteni fogjuk. December elején új járműveket kezdünk tesztelni, erről a későbbiekben híradással leszünk!


  • -

A megye 50 legjelentősebb vállalata között vagyunk

 

A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kereskedelmi és Iparkamara ismét a megye 50 legbefolyásosabb társas vállalkozása közé sorolta a BI-KA Logisztika Kft.-t a 2017-es pénzügyi eredményeink alapján. Az elismerést 2018. november 20-án vehettük át Szolnokon.

Évek óta szerepelünk a megye 50 legsikeresebb vállalkozásának rangsorában, és ez az idén sem változott az adóbevételek, a nettó árbevétel, az eredmény és létszámadatok, illetve a mérlegadatok elemzése után kialakult összesítésben. A megyei iparkamara 2018. november 20-án a Szolnoki Megyeháza dísztermében ünnepélyes keretek között nyújtotta át a listából készült kiadvány díszpéldányait a vállalatok meghívott vezetőinek, képviselőinek. A BI-KA Logisztikát dr. Karmazinné Biró Anita ügyvezető-tulajdonos, Szécsi Gabriella ügyvezető és Varga László kapacitáselosztási osztályvezetőnk képviselte.

A logisztikai-szállítmányozási ágazatban tevékenykedő vállalkozások közül továbbra is a BI-KA Logisztika Kft. az egyetlen Jász-Nagykun-Szolnok megyei vállalat, amely felkerült a listára.

A régió piacvezető, komplex logisztikai megoldásokat nyújtó szolgáltatójaként büszkék vagyunk a megyei gazdasági életben betöltött pozíciónkra, így célunk továbbra is az, hogy hatékony működéssel, jó szervezettséggel, valamint a minőség folyamatos növelésével megfelelő szolgáltatást nyújtsunk a velünk bizalmi viszonyba került partnereinknek, akik azon túl, hogy állandó megbízóinkká válnak, másoknak is szívesen ajánlanak bennünket.

  • -

Az elektromos teherautóké a jövő?

Mindenki érzékelheti az elektromos hajtású járművek térhódítását, azonban nemsokára megjelennek az utakon az elektromos tehergépjárművek is. A gyártók már az új modellek hatótávolságát számolgatják. 

Mindeközben a német kormány — az e-teherautózás előmozdítására — a zöldhajtásúak útdíjfizetési kötelezettségének eltörlését fontolgatja. Ilyen és ehhez hasonló, érdekes kérdéseket talgal Gál István munkatársunk szakcikke, mely a Transpack című közlekedési folyóiratban jelent meg a közelmúltban, s melyet az érdeklődésre való tekintettel újra közreadunk. Tovább a cikkre »


  • -

Javítottak a kamionvezetők a baleseti statisztikán

Javítottak a kamionvezetők a baleseti statisztikán
Öröm a szakmának — siker a BI-KA-nak

Javítottak a magyar utakon közlekedő tehergépjármű-vezetők a baleseti statisztikán a tavalyi év azonos időszakához képest — derül ki az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) háromnegyedéves mérési összesítéséből.

Bár a javulás csak 1 %-os, a kedvező eredmény már csak azért is örömteli, mert a nagy, országos számadatok magukban foglalják a BI-KA Logisztika saját alkalmazásában álló, és a kiterjedt alvállalkozói kör által foglalkoztatott tehergépjárművezető-társadalom egyre magasabb színvonalon végzett, felelősségteljes munkájának eredményességét. Gratuláció és elismerés illeti őket az együttvéve sok tízmillió, balesetmentesen megtett kilométerért.

Az ORFK adatai szerint 2016 és 2017 első kilenc hónapjában a személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleseteknél 8 %-ban voltak okozók a tehergépjárművek, 2018 első háromnegyed évében ez a szám 7 %-ra szorult vissza.

A balesetek okozói között továbbra is a személygépjárművek vezetői szerepelnek a „szégyendobogón”, akik a friss mérési adatok szerint 2018 első háromnegyed évében a személyi sérüléses balesetek 65 %-áért voltak felelősek.

Tovább az ORFK-OBB statisztikai összesítésére »


  • -

Figyelemfelhívó kampányunk hamarosan a következő fokozatba kapcsol!

Hamarosan elérkezünk vállalatunk és az ORFK-OBB együttműködésének következő állomásához. A tavaly indult együttműködés talán egyik legfontosabb mozdulataiban vettek részt kollégáink a minap, hiszen elkezdődött a BI-KA Logisztika Kft. flottájának figyelemfelkeltő matricákkal történő ellátása. Vállalatunk flottája évente több millió kilométert tesz meg hazánkban és külföldön egyaránt, azaz az „Adj utat a segítségnek” kampány eszméje közbenjárásunkkal több százezer közlekedő figyelmét hívja majd fel a következő hónapokban a helyes magtartásra veszély vagy baleset esetén.

Köszönjük, hogy figyelünk egymásra – balesetmentes közlekedést kívánunk!


  • -

Megemlékezés

Egy éve, hogy vállalatunk alapító-tulajdonosa, dr. Karmazin György, életének 51. évében tragikus hirtelenséggel elhunyt.

Dr. Karmazin György neve egybeforrt a BI-KA Logisztika Kft-vel, mindemellett főiskolai és egyetemi oktató, a magyar logisztikai élet meghatározó szakembere, sikeres sportember és sportvezető, családfő volt.

A vállalat sikerei mellet az alapító-tulajdonos több egyéni kitüntetésben is részesült, szakmai- és sportsikereinek elismeréséül. Emlékét és szellemi örökségét örökké megőrizzük.


  • -

Matrjoska nyomában 3: hogyan válasszunk partnert orosz szállítások esetén? – Katkics Attila cikksorozatának befejező része

Megjelent üzletfejlesztési osztályvezetőnk cikksorozatának befejező része. Az előző írásokban átfogó képet kaphatott a kedves olvasó a FÁK térségről és Oroszországról szolgáltatói szemmel, majd a régió rejtette üzleti veszélyekről osztotta meg tapasztalatát Katkics Attila.

A harmadik, egyben utolsó cikkben a fókusz a szállítmányozási megoldásokat kínáló szolgáltatókra kerül. Milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie egy szolgáltatónak, hogy sikeres lehessen a már sokat emlegetett veszélyes, de mégis ígéretes piacon? A befejező írás választ ad ezekre a kérdésekre!

A teljes cikk elérhető az alábbi linken!


  • -

A BI-KA is ott volt a XXVII. Nemzetközi Kamionos Country találkozón

Egész hétvégén kamionoktól volt hangos Szeged és Sziksósfürdő, hiszen több száz különféle fuvareszköz érkezett a találkozóra.

Rengeteg programmal készülnek a látogatóknak, amelyek között kicsik és nagyok is megtalálhatják a kedvükre valót. A szombati nap folyamán a gyerekeknek vetélkedőket és énekversenyt hirdettek, azonban a felnőttek sem maradnak ki a játékos vetélkedőkből: számukra a sörivó verseny mellett a szkander párbaj, illetve a kamionhúzás nyújtott biztos szórakozást. A hétvégi egyik fénypontja kétségtelenül a Szegeden, a Huszár Mátyás Rakparton rendezett kamionos gyorsulási verseny volt.

Vállalatunk örömmel vett részt a rendezvényen, ahol a látogatók közelebbről is megpillanthatták egyik saját nyerges szerelvényünket, de az esemény munkatársaink számára is kiváló lehetőséget biztosított, hogy a hétköznapi munkától elszakadva, kötetlenül cserélhessenek tapasztalatokat kollégákkal, szakmabeliekkel, érdeklődőkkel.

A rendezvényről további galériákat találhatnak itt és itt.


  • -

Matrjoska nyomában 2. rész – avagy így lehet végigrabolni Európát fantomcégekkel

Folytatódik Katkics Attila, üzletfejlesztési osztályvezetőnk cikksorozata, amelyben a FÁK térségbeli tapasztalatairól, élményeiről ír.

A sorozat második részében kockázatokról, vélt és valós veszélyekről ír a szerző, illetve arról, hogy a siker kulcsa, hogy pontosan tudjuk mit, hol és mikor szeretnénk tenni, milyen eredményt várunk el és milyen mérföldkövek mentén haladunk, milyen pénzügyi kockázatot vagyunk képesek vállalni.

A folytatólagos publikáció-sorozat második fejezetét itt olvashatják el.


Szeretne többet tudni szolgáltatásainkról? Kérjen ajánlatot!