FRISS HÍREK

A teljes cikk elérhető a linkre kattintva:

A Logisztikai Puzzle piaci előnyt jelent a versenytársakkal szemben_2019 szeptember

—————————————————————————————————————————————–

Bemutatkozik a Logisztikai Puzzle következő darabja: targoncabérleti szolgáltatás

 

 

—————————————————————————————————————————————–

 

Megemlékezés

Két éve történt, hogy 2017. augusztus 1-jén vállalatunk Alapító-tulajdonosa, dr. Karmazin György életének 51. évében tragikus hirtelenséggel elhunyt.

Egyénisége baráti, üzleti, társadalmi csoportokat kapcsolt össze, élete minden területén merített a „máshol tanultakból”, legyen szó sportról, üzletről, tudományról.

Dr. Karmazin György neve egybeforrt a BI-KA Logisztika Kft-vel, mindemellett főiskolai és egyetemi oktató, a magyar logisztikai élet meghatározó szakembere, sikeres sportember és sportvezető, családfő volt.

A vállalat sikerei mellett, több egyéni kitüntetésben is részesült, szakmai- és sportsikereinek elismeréséül.

Emlékét és szellemi örökségét örökké megőrizzük!

 

 


 

 

Újabb balesetmegelőzési kampányhoz csatlakozott a BI-KA Logisztika Kft.

 

A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Rendőr-főkapitányság Megyei Balesetmegelőzési Bizottsága 2019. július 17-én 13 órai kezdettel a BI-KA Logisztika Kft. Szolnok, Tószeg út 2. szám alatti telephelyén sajtótájékoztatót tartott legújabb kampányának bemutatása és népszerűsítése céljából.

A sajtótájékoztató során a BI-KA Logisztika Kft. és a Nagy és Társa Kft. tulajdonában lévő járműszerelvényekre felhelyezett, szolnoki „művészeti tagozatos” középiskolás fiatalok által készített balesetmegelőzési témájú plakátok kerülnek bemutatásra.

A Balesetmegelőzési Bizottság kezdeményezésének fő célja, hogy Magyarország és az Európai Unió országainak közútjain tovább csökkenjen a halálos balesetek száma, ennek érdekében a kampányt oda kell vinni, ahol a tragédiák történnek.

Jász-Nagykun-Szolnok megye piacvezető szállítmányozással és fuvarozással foglalkozó vállalkozásaként, fontosnak tartottuk, hogy ismét csatlakozzunk a helyi és országos szervek balesetmegelőzési témájú kampányaihoz, mint ahogy tettük azt korábban is, az „Adj utat a segítségnek!” kezdeményezés támogatásával.  A 20 db szerelvényünk hátoldalára helyezett matricákkal példát szeretnénk mutatni az összefogásra, illetve ösztönözni kívánjuk a helyi társaságokat arra, hogy ”üres” felületeiket kínálják fel balesetmegelőzési célokra. Bízunk benne, hogy az ország és Európa útjait járó, állandó mozgásban lévő szerelvényeink széles körben hírül viszik ezen példamutató kezdeményezés célját. – nyilatkozta Katkics Attila, Üzletfejlesztési osztályvezetőnk a sajtótájékoztató alkalmával.

Részletek és az eseményhez kapcsolódó videók elérhetőek ide kattintva!

—————————————————————————————————————————————–

 

Mitől gondos igazán egy szállítmányozó? – Interjú Szécsi Gabriellával

Napjainkban számos szállítmányozási tevékenységet folytató vállalat ajánlja a vevők figyelmébe szolgáltatásait, minőségi és egyben költséghatékony megoldásokkal kecsegtetve. Járhat-e kéz a kézben a minőség a költséghatékonysággal? A minőség lefedi-e a szállítmányozói gondosságot? Pontosan mitől is gondos egy szállítmányozó? A feltett kérdésekre Szécsi Gabriella Ügyvezetőnk ad válaszokat rövid interjúnkban.

Mi jellemzi a BI-KA Logisztika Kft. pozícióját a szállítmányozási piacon napjainkban?

A BI-KA Logisztika Kft-nél alapítás óta folyamatosan törekszünk arra, hogy partnereink részére komplex logisztikai szolgáltatást nyújtsunk, ennek érdekében évről évre bővítjük portfóliónkat. Kezdetben csak szállítmányozással foglalkoztunk, immáron a logisztika minden szegmensében minőségi megoldásokat nyújtunk vevőink részére. Széleskörű portfóliónk éllovasa azonban napjainkban is a szállítmányozási üzletágunk több évtizedes szakmai tapasztalatunknak, gondos szakembereink munkájának és a kialakított megrendelői kapcsolatainknak köszönhetően. Elmondható, hogy vállalatunk a hazai piacon stabilan helyezkedik el, 2018-ban a megyei Iparkamara Jász-Nagykun-Szolnok megye 50 legbefolyásosabb társas vállalkozása közé sorolta a BI-KA Logisztika Kft-t a 2017. év pénzügyi eredményei alapján.

Mitől gondos egy szállítmányozó? Mitől gondos szállítmányozó a BI-KA?

A gondos szállítmányozói szerepkör a megbízóval kialakított kapcsolatrendszer bizalmi oldalára van nagy hatással: a megbízó bizalmat ad a szállítmányozónak, hogy áruja a lehető legnagyobb biztonságban, a lehető legkisebb kockázattal, a lehető legrövidebb határidőn belül, a lehető legmegbízhatóbb fuvarozó kezelésében és a lehető legmodernebb és legjobb műszaki állapotú gépjárművel kerüljön elszállításra a felvételi helytől egészen a rendeltetési helyre úgy, hogy az sérülésmentesen, hiánytalanul és késedelem nélkül kerüljön kiszolgáltatásra. Ahhoz, hogy egy-egy fuvarfeladat maradéktalanul teljesüljön, a szállítmányozónak ismernie kell a partner és az áru speciális igényeit, rövid és gyors kockázatelemzést kell végeznie a megfelelő fuvarozó és gépjárműtípus kiválasztása érdekében, megoldásként szállítmánybiztosítás megkötését kell ajánlania megbízója részére túlértékes vagy kurrens áru esetében. A szállítmányozó munkatársak ezt teszik a BI-KA Logisztikánál a napi munkavégzésük során, folyton kockázatot csökkentenek és törekednek a bizalmi kapcsolat megőrzésére.

Manapság sokat hallani a kockázatelemzés fontosságáról, illetve arról, hogy egy minőségirányítási rendszert működtető vállalatnál alap elvárás a folyamatos kockázatelemzés. Hogyan valósul ez meg egy kkv-nál, mit tesz ennek érdekében a BI-KA?

A szállítmányozó minden fuvarfeladat szervezése során kockázatelemzést hajt végre, már a szervezés előmunkálatai során is. A szállítmányozó folyamatosan monitorozza a piacot: megbízható alvállalkozókat kutat fel, monitorozza az alvállalkozók gépjárműflottáját és speciális igényeket kielégítő megoldásait, felméri a piacképes és versenyképes fuvardíjakat, információt gyűjt a speciális kezelést igénylő áruféleségek kezeléséről, majd ezen piaci információk alapján, a szervezés folyamata alkalmával kiszűri a kockázatos elemeket.

A szállítmányozó olyan, mint a megbízó kockázatcsökkentéssel foglalkozó, belső, elemző munkaereje, aki a megbízó helyett követi figyelemmel a piaci eseményeket, helyette csökkenti a kockázatot, helyette figyeli az áru sajátosságait és köt szállítmánybiztosítást az árura szükség esetén, helyette ad utasítást az áru kezelésére vonatkozóan, tehát bizalmi pozícióban van, amelyet gondosságából adódóan érdemelt ki.

A BI-KA Logisztikánál egyszemélyes kapcsolattartást alakítottunk ki annak érdekében, hogy egy-egy megbízó speciális igényei speciális kezelésben részesüljenek, így egy adott kapcsolattartónk teljes körűen felkészült az adott partnert érintő ügyekben, ezáltal bizalmi kapcsolat alakul ki a felek között mind a kommunikáció, mind a helyzetfelismerés, mind az árak kalkulálásának területén.

A kockázatelemzés minden kkv-nál fontos szerepet kell, hogy betöltsön, hiszen fel kell ismerni, hogy az üzletmenetre mely külső és belső tényezők lehetnek hatással, melyek erősítik vagy gyengítik a pozícióját, továbbá mely tényezőkben rejlik a lehetőség vagy épp mi okoz számára veszélyt. A BI-KA Logisztikánál a kockázatelemzést- és kezelést nem csupán az ISO szabványoknak való megfelelés érdekében, hanem a vállalat saját érdekében végezzük el rendszeresen.

Milyen jó tanács adható a partnereknek a gondosság tekintetében?

Gondoljunk egy jól megszervezett nyaralásra. Van, aki saját maga járja körbe az úti célja köré épülő ügyintézés menetét, tehát időt, energiát, kockázatot belefektetve, magának szervezi meg saját utazását. Van a másik út: bizalmat szavaz egy utazási irodának, így időt, energiát, kockázatot félretéve, ám költséget rááldozva, az iroda tapasztalatára bízza az utazási élményt. Az utazási iroda tapasztalatának és kialakított kapcsolatrendszerének köszönhetően, az ügyfél igényeinek legmegfelelőbb megoldást tudja nyújtani, így az ügyfél kockázatok nélkül tud útnak indulni.

Érdemes mérlegre tenni, hogy a költséghatékony megoldások hosszú távon ki tudják-e elégíteni azon igényeket, amelyek a biztonságra és az alacsony kockázatra irányulnak. Az „olcsó” szolgáltatás mögött legtöbb esetben nincs ott a bizalmi szempont: egy-egy eseti megoldás során nem válik megismerhetővé a partneri igény, magas annak a kockázata, hogy a szolgáltatásnyújtás azon a színvonalon valósul-e meg, amelyre a vevő vágyik.

Jó tanács, ha a felek hosszú távú, kölcsönösségen és rugalmasságon alapuló kapcsolatot alakítanak ki, amelynek alapja a bizalom, a hatékony együttműködés, a speciális vevői igények ismerete és az azok maradéktalan teljesítésére irányuló törekvés.

 

 

Digitális tachográf kártyák alkalmazása

Az Európai Unió tagállamaiban a 2019. június 15. után első alkalommal forgalomba helyezett tehergépjárműveknek már második generációs (GEN2) digitális tachográfokkal kell rendelkezniük.  A jogszabály minden olyan járműre vonatkozik, amelynek legnagyobb össztömege pótkocsival vagy félpótkocsival meghaladja a 3,5 tonnát.

A komplexebb készülékszolgáltatások, az egyszerűbb adatellenőrzések, valamint a manipulációk csökkentése és megszüntetése érdekében, a második generációs tachográfok már új funkciókat is ellátnak, így műholdak alapján rögzítik a jármű koordinátáit, lehetővé teszik a tachográf adatok távoli letöltésének és a menetközben történő ellenőrzésnek a lehetőségét. Az EU irányelv szerint az intelligens tachográfok várhatóan 2021. május 27-től kezdődően képesek lesznek súly adatok továbbítására is.

Az AETR-egyezmény módosításának hiányában, az Európai Unión kívül államokra a szabály még nem alkalmazható.

 

 

 

 

A Magyar Szállítmányozók Szövetségének felügyelőbizottsági tagjaként köszönthetjük Szécsi Gabriellát

A Magyar Szállítmányozók Szövetsége (MSZSZ) 2019. május 24-én tartotta a legmagasabb rangú fórumának minősülő éves közgyűlését, amelynek alkalmával Ügyvezetőnket, Szécsi Gabriellát, a Felügyelőbizottság tagjává választották.

A 1989-ben alapított Szövetség a szállítmányozási, logisztikai, vámügynöki tevékenységet folytató vállalatok érdekképviseleti szerveként működve képviseli a hazai szállítmányozók közösségének véleményét a szállítmányozási, fuvarozási ágazat működési feltételeiről, fejlődési lehetőségeiről az állami hatóságokkal szemben és a közvélemény előtt.

Szécsi Gabriella felügyelőbizottsági tag tisztségének betöltésével az Elnökség munkáját támogatja. Az Elnökség feladata többek között gondoskodni a Közgyűlés által hozott döntések, az éves munkaprogram és költségvetés végrehajtásáról, továbbá a tagfelvételi kérelmek és szakmai etikai ügyek végső elbírálásáról, a tagsági feltételek meglétének ellenőrzéséről, a Szövetség különböző fórumokon történő  képviseletéről, illetve a magyar szállítmányozók képviseletéről a FIATA-ban.

Az MSZSZ közgyűlése által megszavazott tagsághoz méltóan és a korábbi hagyományainkhoz híven, folyamatosan törekszünk az eredményességre és elhivatottak vagyunk a magas színvonalú szolgáltatásnyújtás iránt, amelynek köszönhetően, vállalatunk fennállása, illetve Szécsi Gabriella ügyvezetése óta számos díjjal tüntették ki szervezetünket a régiós és az országos szervezetek. A vállalati sikerek mellett, Ügyvezetőnk korábbi személyes elismerései között szerepel a 2014-ben átadott Év Fiatal Menedzsere, valamint a Jász-Nagykun-Szolnok megye Év Menedzsere 2014 díj.

„A sikerhez a szakmaiság, a tapasztalat, a vezetői kompetencia, illetve a nyitottságon túl, az emberekhez és szituációkhoz való empatikus hozzáállás, az alkalmazkodó képesség és a határozottság segíthet.” – vallja Szécsi Gabriella.

Ezúton köszönjük meg a Magyar Szállítmányozók Szövetsége Közgyűlésének a vállalatunk és Ügyvezetőnk iránti bizalmát, továbbá a BI-KA Logisztika Kft. minden Munkavállalója nevében kívánunk Ügyvezetőnknek sikeres és szakmai eredményekben bővelkedő éveket felügyelőbizottsági tagként!

 

 

Bemutatkozik a Logisztikai Puzzle következő darabja: komplex raktárlogisztikai megoldások

 

 

 



Bővült az oroszországi korlátozással érintett áruk köre

Év elején már beszámoltunk arról, hogy Oroszország korlátozást vezetett be bizonyos, ukrajnai származású, ott felrakott vagy Ukrajna területén keresztül szállított áruk bevitele tekintetében. 2019. április 18-i rendeletével Oroszország újabb, az orosz-ukrán áruforgalmat érintő további korlátozásokat vezetett be.

Tisztelt Partnereink!

Ismételten szeretnénk felhívni figyelmüket arra, hogy logisztikai tevékenységeik tervezéseinél legyenek tekintettel a hatályos jogszabályi tiltásokra!

A 2019. április 18-i rendeletben felsorolt árukat tartalmazó táblázatot itt érhető el:

 Orosz-ukran_aruforgalmi_korlatozas_bovitese__2019_aprilis_18

 

 

Bemutatkozik a Logisztikai Puzzle egyik darabja – rendelkezésre állás, azaz „fuvareszköz bérlés személyzettel” konstrukció

A BI-KA Logisztika Kft. által 2018 januárjában definiált „Logisztikai Puzzle” modell komplex logisztikai szolgáltatást nyújtva áll partnerei rendelkezésére. A megoldás lényege, hogy a vállalat az elérhető szolgáltatásait kisebb, szabadon konfigurálható elemekre, szolgáltatásegységekre bontotta. Ezen kisebb egységek önállóan árazottak és igény szerint rendezhetők csomagba. Ennek megfelelően a tetszés szerinti „Puzzle” darabokból összeállított szolgáltatások, az eddigi gyakorlattól eltérően, számos formában konfigurálhatóak, de akár önállóan is igénybe vehetők.  A megoldásnak köszönhetően a megrendelő vállalatok a logisztikai elvárásaikhoz legjobban illeszkedő szolgáltatást érik így el – egy hosszú távú együttműködés keretében.

Az egyik legjobb példája a Logisztikai Puzzle-nak a vállalat egyik megrendelőjének példáján keresztül mutatható be leginkább. Adott egy, a megrendelő telephelyéről induló, naponta változó lerakóhelyekkel történő fuvarozási szolgáltatásigény. A megrendelő kizárólag a legutolsó pillanatban látja, hogy az adott gépjárműnek az adott napon, milyen irányban kell fuvart teljesítenie. Ebből adódóan a szolgáltató felé történő fuvarmegrendelés a szükséges előrendelési idővel kevésbé valósítható meg. Továbbá a megbízó a fuvarfeladatok volumenéből adódóan, a fuvardíjak, ezáltal a fuvarköltségek – volumenből adódó – költségcsökkentésre törekszik. A logisztikai piacon megfigyelhető kapacitáshiány miatt, továbbá annak érdekében, hogy a szállítás során szigorú kontrollt gyakoroljon, leginkább saját gépjármű és saját gépjárművezető alkalmazására törekszik.  A Logisztikai Puzzle megoldást nyújt, hiszen a gépjármű és a gépjárművezető, akár külön, akár együttesen és különböző szerződéses keretek között is elérhető számára, természetesen rögzített kapacitás és létszám biztosítása mellett. A megrendelő számára a legjobb megoldás egy dedikált kapacitás, közvetlen irányítással és kontrollal, ahol az elszámolás módja lehetővé teszi a rugalmas járattervezést.

Miért válassza a BI-KA Logisztika Kft. rendelkezésre állás konstrukcióját?

  • a fuvareszköz bérlés személyzettel (gépjárművezetővel) együtt elérhető
  • kizárólag Ön diszponál az autó felett
  • mentesül a fix és közvetlen költségektől, hiszen a technikai feltételek (a szerelvény) mellett, a munkaerőről is mi gondoskodunk
  • nincs szüksége beruházásra, sem HR részlege leterhelésére
  • hirtelen fellépő technikai gondok vagy a gépjárművezető nem várt kiesése esetén vállalatunk gondoskodik a szerelvény pótlásáról és az új munkaerőről
  • kizárólag az Ön szállítmányozási igényeit elégíti ki a bérelt eszköz – folyamatos nyomon követési lehetőség mellett
  • hosszabb távú együttműködés esetén marketing felületet biztosítunk saját cége logójának felhelyezésére
  • ideális megoldást nyújtunk a telephelyek közötti/belföldi/nemzetközi fuvarfeladatok megoldására is
  • egyszerű, kiszámítható, tervezhető költségek és váratlan kiadások nélkül kínáljuk havi rendelkezésre állási díjunkat + kilométer díjjal
  • kedvező díjakat biztosítunk: meghatározó piaci szereplőként, az eszközök beszerzését jelentős kedvezményekkel tehetjük meg, amely ezúttal Önnek jelent megtakarítást
  • felkészült munkaerővel és kifogástalan járművekkel állunk rendelkezésére: csak tapasztalt járművezetőkkel és a legkorszerűbb, jól karbantartott járművekkel dolgozunk

Komplett fuvareszköz bérlés kiszámíthatóság és könnyebb tervezhetőség mellett!

Keressen minket bizalommal személyre szabott megoldásunkért a berles@bi-ka.hu elérhetőségen!

 

 

A Logisztikai Híradóban megjelent teljes cikk elérhető itt: Összeáll a kép – Logisztikai Híradó

 

 

A BI-KA Logisztika Kft. felelős munkáltatóként Tanulmányi ösztöndíjprogramot hirdetett munkavállalói körében továbbtanulási szándékuk ösztönzésének céljából

A vállalat az ösztöndíjprogram kiírásával méltó emléket kívánt állítani egykori Alapító-tulajdonosának, Dr. Karmazin Györgynek, aki tudományos munkájával emelte a logisztikai szakma színvonalát, továbbá fáradozott a szakmai utánpótlás támogatásán is.

A vállalat ezúton szeretett volna lehetőséget biztosítani azon munkavállalói számára, akik felsőoktatási intézményben, a társaság tevékenységéhez kapcsolódó alap-, illetve mesterképzésen tervezték tanulmányaik folytatását.

Az ösztöndíjprogramra több munkavállaló is nyújtott be pályázatot a kiírásban szereplő elvárásoknak megfelelően. A végső döntés során egy nyertes pályázó került kiválasztásra és az általa kiválasztott képzés tandíja nyert finanszírozást.

Az ösztöndíj program nyertese Csóka Bence, a budapesti Üzletfejlesztés Központ Kiemelt kapcsolati menedzsere lett, aki az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Master of Business Administration mesterképzésére jelentkezett. Bence továbbtanulási céljairól és a képzésről az alábbiakban számolt be:

„Mindig is szerettem volna elvégezni egy mesterképzést, de csak később, a munkavégzésem során körvonalazódott bennem igazán, hogy milyen irányba induljak el. Egy olyan átfogó menedzserképzési rendszert kerestem, amely komplex módon segít átlátni egy vállalat működését, ezen felül menedzseri ambícióim is vannak, amihez úgy gondolom, jó „ugródeszkát” jelenthet egy MBA képzés, amely segít az ügyfél folyamatainak megértésében, átlátásában. Úgy hiszem, ha megértjük és átlátjuk az üzleti partnerek folyamatait, akkor magasabb szinten is tudjuk kiszolgálni őket.

Mindezek mellett, nem mellékes a képzés során kialakítható kapcsolati tőke sem. Számomra fantasztikus dolog, ha új, teljesen más területen dolgozó embereket ismerhetek meg, mert rajtuk keresztül más iparágak működésére, más cégkultúrákra láthatok rá, ötletet tudok meríteni tőlük. Illetve, sosem lehet tudni, mikor és milyen formában fogok velük találkozni a jövőben.”

A BI-KA Logisztika Kft-nél küldetésünknek tekintjük az élethosszig tartó tanulást, a folyamatos fejlődést, ezért lehetőségeinkhez mérten, folyamatosan támogatjuk munkatársaink szakmai képzését.

A vállalat Vezetősége és minden Munkavállalója nevében sikeres tanulmányokat kívánunk az Ösztöndíjasnak. Sok sikert, Bence!

 

 

 

Nyitottan a változásokra – interjú Szécsi Gabriellával

 

A Logisztikai Híradóban megjelent interjú elérhető: Nyitottan a változásokra

 

A Logisztika Napja – 2019.04.11

A BI-KA Logisztika Kft. hagyományaihoz híven, idén is csatlakozott a Logisztika Napja elnevezésű rendezvénysorozathoz. Április 11-én a Katasztrófavédelemmel közel évtizedes múltra visszatekintő, több szolgáltatási területet érintő együttműködés további erősítése céljából, árvízvédelmi katasztrófa-logisztikai technikai szemlét tartott szolnoki Regionális Logisztikai Szolgáltató Központjában.

A Logisztika Napja alkalmából a rendezvényre érkezett Budapestről az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság – Gazdasági Ellátó Központjának önrakodós – multilift rendszerű árvízvédelmi konténerekkel felszerelt pótkocsis szerelvénye, továbbá a zagyvarékasi Életjel Mentőcsoport Önkéntes Tűzoltóság homokzsáktöltő berendezéssel felmálházott, emelőhátfalas tehergépjárműve. A mentőcsoport mindemellett különlegességként quad bemutatóval is színesítette az eseményt. A szemlén a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Katasztrófavédelmi Kirendeltség és a BI-KA LOGISZTIKA Kft. gépjárművei is felsorakoztak. A rendezvény során ismertetésre és modellezésre került az árvízvédelmi logisztikai feladatokat ellátó járművek rakodása, valamint a kapcsolódó egységrakomány-képzési és anyagmozgatási készségek is bemutatásra kerültek.

A találkozót a résztvevők igen konstruktívnak ítélték. Markánsan megmutatkozott, hogy az országos, megyei, valamint a helyi védelmi erők hivatalos és önkéntes állománya, valamint a kapcsolódó gazdasági szereplő szakvállalat sikeresen tud együttműködni és együttes erővel az árvízi védekezés teljes logisztikai láncolatát képes biztosítani.

A szemlét követően, raktár látogatással és kamion bemutatóval folytatódott a program a Tószegi úti telephelyen, amely alkalmával a BI-KA raktárbázisának életébe nyerhettek betekintést a látogatók, továbbá a műszaki szakemberek jóvoltából megismerkedhettek a korszerű járműpark tagjaival.

Vállalatunk felelős segítségnyújtásával már korábban is támogatta a térség árvízvédelmi feladatokat ellátó szerveit, ezért tartotta jelenleg is fontosnak, hogy az eseménysorozat alkalmával a logisztika egy olyan oldalát válassza témának, amelynek a térségben gyakori aktualitása lehet, illetve amely szükség esetén, cselekvésre és összefogásra ösztönzi a helyi lakosságot és katasztrófavédelmi szerveket.

Oroszország beviteli tilalmat rendelt el Ukrajna felől érkező egyes árukra
2019. január 11.

A BI-KA Logisztikánál mindig a hatályos jogszabályi korlátozásokat figyelembe véve szervezzük fuvarfeladatainkat, ezért fontosnak tartjuk, hogy partnereink is értesüljenek arról, hogy az Oroszországi Föderáció kormánya 2018. december 29-én rendeletet hozott, mely egyes áruk esetében megtiltja, hogy azokat Oroszországba be lehessen vinni, ha Ukrajnából származnak, ukrajnai felrakóhelyen adták fel őket, vagy Ukrajnán keresztül szállított, fuvarozott termékekről van szó. A beviteli korlátozáshoz külön (vámtarifaszám-szerinti) árulistát csatoltak.

A 2018/1716-83 számú és Dimitrij Medvegyev által aláírt rendelet szerint tehát tilos Oroszországba beléptetni minden olyan árut, amelyek származási helye Ukrajna, amelyet Ukrajnában raktak fel, vagy a lenti listán álló áruféleségeket Ukrajnán keresztül szállították. Felhívjuk kedves partnereink figyelmét, hogy logisztikai tervezéseiknél legyenek tekintettel arra, hogy az orosz tilalom miatt a most induló oroszországi rakományokkal az európai fuvarozók Ukrajnát egyelőre elkerülik, és vállalatunknál is a hatályos jogszabályi tiltásokat figyelembe véve szervezzük fuvarfeladatainkat! A szakmai szervezetek (oroszországi fuvarfeladatok végrehajtásához) a fuvarozóknak a Szlovákia – Lengyelország – Fehéroroszország útvonalat javasolják.

tiltott áruk listája »

Az orosz piac színe és visszája
2019. január 9.

Valóban veszélyes-e magyar fuvarozóként orosz pályára lépni? Milyen kockázatokat és buktatókat rejt Oroszország, és milyen lehetőségek rejlenek a világ legnagyobb területű országának kiaknázatlan piacaiban? Ezekre a kérdésekre keresi a választ Katkics Attila üzletfejlesztési osztályvezetőnk.

Sokan a maffia birodalmának, mások a lehetőségek tárházának tartják Oroszországot és a volt szovjet tagköztársaságokat. Ám ha a fuvarozó vállalkozóvezető nem a gyors meggazdagodás reményében, hanem kellő megfontoltsággal, előzetes tájékozódással, alapos szakmai körültekintéssel és tapasztalt gépkocsivezetőkkel indul orosz földre, meg tudja találni számításait – összegezhető üzletfejlesztési osztályvezetőnk tapasztalata, aki a témával kapcsolatban hosszú interjút adott az AutóKözlekedés szakfolyóiratnak. A cikk a lap december-januári összevont számában jelent meg; ezt a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) jóvoltából most mi is közzétesszük. Tovább a cikkre »

 

Meglepő eredmények: egy Scaniát és egy Bergert teszteltünk
2019. január 3.

A BI-KA Logisztikánál mindig alapvető cél, hogy megbízóink folyamatosan növekvő és változó igényeire a lehető legmegfelelőbb és legrugalmasabb megoldásokat tudjuk kínálni, ezért fontosnak tartjuk, hogy járműflottánk állandó tagjai mellett többféle gyártmányt és típust is teszteljünk. Decemberben egy Scania nyergesvontató futott 9 napig rakományainkkal, most januárban pedig egy Berger félpótkocsi „vendégeskedik” nálunk. Minket is megleptek a kiváló teszteredmények, különösen, ami a Scania fogyasztását illeti…

SCANIA R500 nyergesvontató:

                              tesztidőszak: 2018. december 10–19.
                              megtett távolság: 4.641 km
                              átlagos, km-arányos terhelés: 20-22 tonna (rakomány-átlag: 23-24 tonna)
                              átlagos fogyasztás: 25,8 liter/100 km (lenyűgöző eredmény!)
                              bővebben a Scania „R” szériáról »

BERGER mega félpótkocsi:

                             tesztidőszak: 2018. december 3. – 2019. január 31.
                             saját tömeg: 5.000 kg

                             összes tengelyterhelés: 24.000 kg
                             műszakilag lehetséges összes tengelyterhelés: 27.000 kg
                             nyeregcsatlakozó magassága: 0,92 m
                             a rakfelület belső magassága: 3 m (mega)
                             bővebben a Bergerről »

A Berger félpótkocsit jelenleg belföldön teszteljük, de nemzetközi referencia-futásokat is tervezünk végrehajtani. A tesztet a meglévő pótkocsi-parkunkhoz képest magasabb terhelési képességek kiaknázásának lehetőségeire, valamint az eszköz alacsony (5 t) önsúlyából származtatható fogyasztásra gyakorolt kedvező hatásaira fókuszáljuk.

Nagy hangsúlyt fektetünk járműflottánk folyamatos és lépcsőzetes bővítésére, és nyitottak vagyunk az innovatív megoldások iránt. Legutóbb novemberben teszteltünk járművet: egy DAF nyergesvontatóból és egy Krone félpótkocsiból álló szerelvény egy hónapig vendégeskedett nálunk. December elején új, saját, kétszintes félpótkocsit helyeztünk forgalomba, 2017-ben pedig tandem-pótkocsikkal gyarapodtunk; ezek mind megbízóink igényeinek kielégítését szolgálják.

 

TSM: januártól lejár a túlsúly-tolerancia
2018. december 13.

Vállalatunk a mindenkor hatályos jogszabályok mentén végzi munkáját, azonban ez sok esetben csakis a megbízói oldallal közösen valósítható meg. Különösen igaz ez az össztömeg és tengelyterhelés betartására, hiszen ezügyben a hatóság az áru feladóját (is) bírságolja!

Mint bizonyára sokan emlékeznek rá, a fuvarozói szakmában nagy port vert fel 2017-ben a tehergépjárművek össztömeg- és tengelysúly-toleranciájának jogszabályi csökkentése. Az egyes járműkategóriákra vonatkozó tömegnormák mérésére és betartatására a magyar állam létrehozta a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszert (TSM), mely az útburkolatba épített érzékelők révén Magyarország úthálózatának 107 pontján megállítás nélkül képes ellenőrizni az úttesten haladó jármű tengelyterhelését és össztömegét.

A fuvarmegbízásokat adó gyártó-termelő és logisztikai vállalkozások vezetőinek fontos tudnivaló, hogy a szabálysértés esetén a jogalkotó nemcsak a jármű üzembentartóját sújtja bírsággal, hanem a megbízót is (aki további egyeztetéseket folytathat partnerével, a felrakó hellyel a bírság összegének áthárításáról). A szabályok pontos betartása tehát közös érdekünk!

A rendszer 2017-es indítása után a magyar állam rendszer-bevezetési toleranciát biztosított, mely 2018. június 30-ig 2 % volt, majd 2018. július 1-jétől december 31-ig 1 %-ra redukálódott. Mindez azt jelenti, hogy ezév utolsó napján lejár a tolerancia, és 2019. január 1-jétől annak várható mértéke 0% lesz, azaz a rakomány tömege egyetlen kilogrammal sem haladhatja meg a jogszabályban meghatározott értéket.

A 2019. január 1-jétől érvényes nulla tolerancia tükrében tehát újra kérjük kedves partnereinket, hogy vizsgálják át rakodási folyamataikat, valamint fordítsanak kiemelt figyelmet a megbízásban szereplő tömeg-értékek pontos megadására!

Bízva a további sikeres együttműködésben:                                               a BI-KA Logisztika Kft. csapata

…minden, amit a TSM-től, a tengelysúlyról és az össztömegről tudni kell »

Új, kétszintes félpótkocsival bővült a flottánk
2018. december 4.

A környezettudatosság és a megbízói igényeknek való egyre tökéletesebb megfelelés szellemében új, kétszintes félpótkocsival bővítettük flottánkat. A Schwarzmüller gyártmányú double-decker fuvareszköz 33 helyett 66 raklapnyi áru befogatására képes.

Ezáltal nemcsak az egy paletta rakományra jutó fajlagos üzemanyagfogyasztás és széndioxid-kibocsátás csökken, de az egy fuvarfeladattal megmozgatható áruk mennyisége is szinte megduplázódik.

Új félpótkocsinkat a BI-KA Logisztika arculati színét megjelenítő piros Mercedes Actros nyergesvontatónkhoz kapcsoltuk. Járműflottánk új tagja háromdimenziós ponyva-öltözetet kapott: a teljesen zárt ponyva azt a látszatot kelti, mintha függönyszerűen félre lenne húzva, és kívülről be lehetne látni a raktér belsejébe.

A BI-KA Logisztika ezáltal is népszerűsíti a double-deceker fuvareszközét azzal az üzenettel, hogy a vállalat kétszintes félpótkocsival is készségesen áll a megbízók rendelkezésére.

DAF+Krone járműszerelvényt tesztelünk
2018. november 26.

Vállalatunk, a BI-KA Logisztika Kft. kiemelt figyelmet fordít a növekvő megbízói igények maximális kiszolgálására és a komplex, minőségi szolgáltatás nyújtására, ezért nagy hangsúlyt fektetünk saját gépjárműparkunk folyamatos és fenntartható fejlesztésére. Örömmel adunk hírt flottánk új „vendégéről”, a DAF nyergesvontatóból és Krone félpótkocsiból álló járműszerelvényről, melyet megbízóink érdekében egy hónapon keresztül tesztelünk.

A teszt időszaka 2018. november 5-én kezdődött, és december 7-ig tart. Itt köszönjük meg a Hungarotruck Kft. és a Krone Magyarország Kft. közreműködését, hogy a fuvareszközt a tesztidőszakra díjmentesen rendelkezésünkre bocsátották.

Az új szerelvénnyel egyúttal leendő tehergépjármű-vezetőink érdeklődését is szeretnénk felvillanyozni, hiszen a jármű innovatív, valóban XXI. századi technológiát képvisel kiváló biztonsági, gazdaságossági és ergonómiai tulajdonságaival. A DAF nyergesvontatót a kamionvezető komfortját szolgáló „super space cab” nagyfülkével és állóklímával tervezték, erejét megbízható, amerikai Paccar motor szolgáltatja, új hajtáslánc és TraXon váltómű bonyolítja az erőátvitelt, melyeknek köszönhetően a gyártmány fogyasztása sokkal kedvezőbb az elődeihez képest.

A gépkocsivezető kényelmét és a közlekedésbiztonságot szolgálja a sávelhagyást jelző asszisztens, a ráfutásos baleseteket megelőző vészfék-asszisztens, a követési távolságot tartó adaptív tempomat, a domborzati viszonyokat követő prediktív tempomat, továbbá ECO roll-funkció (üres sebességfokozatban való gurulás ill. a motorfék üzemanyagtakarékos és környezetbarát összehangolása).

NÉHÁNY FŐBB MŰSZAKI ADAT:

DAF XF 480 SSC nyergesvontató:
teljesítmény: 480 LE
emissziós kategória: EURO-6
fogyasztás üres félpótkocsival: 23 liter/100 km
fogyasztás rakott félpótkocsival: 28 liter/100 km

KRONE Megaliner féplótkocsi:
öntömeg: 6.980 kg
hasznos tömeg: 24.500 kg (a vontató önsúlyának függvényében)
a raktér belmagassága: 3 m (mega)

Saját flottánk folyamatos, lépcsőzetes bővítése és fejlesztése mellett azon dolgozunk, hogy innovatív szolgáltatásokkal párosítva a piacon elérhető legjobb szolgáltatást kínáljuk meglévő és reménybéli partnereinknek. Ennek tanúbizonysága a 2017-es tandempótkocsi-beszerzésünk és a dupla rakszintes fuvareszközünk üzemeltetése. A piaci igényeknek megfelelően mindkét fajta járműállományunkat a közeljövőben bővíteni fogjuk. December elején új járműveket kezdünk tesztelni, erről a későbbiekben híradással leszünk!

 

A BI-KA Logisztika is ott volt az MLBKT éves kongresszusán
2018. november 23.

Vállalatunk is képviseltette magát a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) éves kongresszusán, melyet idén rendkívül nagy érdeklődés övezett.

Az MLBKT idén 26. alkalommal szervezte meg éves rendezvényét, melyre 2018. november 1416. között került sor Siófokon. Ebben az évben az összekapcsolt ellátási láncokban rejlő lehetőségek, valamint a „Logisztika 4.0” témái kerültek fókuszba. Az eseményre 700 szakmabéli látogató volt kíváncsi, akiknek összesen 60 előadó bemutatóját volt alkalmuk megtekinteni.

A BI-KA Logisztikát dr. Karmazinné Biró Anita tulajdonos-ügyvezető, Szécsi Gabriella ügyvezető, Gál István projektvezető és Katkics Attila üzletfejlesztési osztályvezető képviselte.

 

Jász-Nagykun-Szolnok 50 legjelentősebb vállalata között a BI-KA
2018. november 22.

A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kereskedelmi és Iparkamara ismét a megye 50 legbefolyásosabb társas vállalkozása közé sorolta a BI-KA Logisztika Kft.-t a 2017-es pénzügyi eredményeink alapján. Az elismerést 2018. november 20-án vehettük át Szolnokon.

Évek óta szerepelünk a megye 50 legsikeresebb vállalkozásának rangsorában, és ez az idén sem változott az adóbevételek, a nettó árbevétel, az eredmény és létszámadatok, illetve a mérlegadatok elemzése után kialakult összesítésben. A megyei iparkamara 2018. november 20-án a Szolnoki Megyeháza dísztermében ünnepélyes keretek között nyújtotta át a listából készült kiadvány díszpéldányait a vállalatok meghívott vezetőinek, képviselőinek. A BI-KA Logisztikát dr. Karmazinné Biró Anita ügyvezető-tulajdonos, Szécsi Gabriella ügyvezető és Varga László kapacitáselosztási osztályvezetőnk képviselte.

A logisztikai-szállítmányozási ágazatban tevékenykedő vállalkozások közül továbbra is a BI-KA Logisztika Kft. az egyetlen Jász-Nagykun-Szolnok megyei vállalat, amely felkerült a listára.

A régió piacvezető, komplex logisztikai megoldásokat nyújtó szolgáltatójaként büszkék vagyunk a megyei gazdasági életben betöltött pozíciónkra, így célunk továbbra is az, hogy hatékony működéssel, jó szervezettséggel, valamint a minőség folyamatos növelésével megfelelő szolgáltatást nyújtsunk a velünk bizalmi viszonyba került partnereinknek, akik azon túl, hogy állandó megbízóinkká válnak, másoknak is szívesen ajánlanak bennünket.

 

Javítottak a kamionvezetők a baleseti statisztikán
Öröm a szakmának — siker a BI-KA-nak
2018. november 20.

Javítottak a magyar utakon közlekedő tehergépjármű-vezetők a baleseti statisztikán a tavalyi év azonos időszakához képest — derül ki az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) háromnegyedéves mérési összesítéséből.

Bár a javulás csak 1 %-os, a kedvező eredmény már csak azért is örömteli, mert a nagy, országos számadatok magukban foglalják a BI-KA Logisztika saját alkalmazásában álló, és a kiterjedt alvállalkozói kör által foglalkoztatott tehergépjárművezető-társadalom egyre magasabb színvonalon végzett, felelősségteljes munkájának eredményességét. Gratuláció és elismerés illeti őket az együttvéve sok tízmillió, balesetmentesen megtett kilométerért.

Az ORFK adatai szerint 2016 és 2017 első kilenc hónapjában a személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleseteknél 8 %-ban voltak okozók a tehergépjárművek, 2018 első háromnegyed évében ez a szám 7 %-ra szorult vissza.

A balesetek okozói között továbbra is a személygépjárművek vezetői szerepelnek a „szégyendobogón”, akik a friss mérési adatok szerint 2018 első háromnegyed évében a személyi sérüléses balesetek 65 %-áért voltak felelősek.

Tovább az ORFK-OBB statisztikai összesítésére »

Folyik az MLBKT-kongresszus – Siófokról jelentjük
2018. november 15.

Az önvezető járművekben rejlő távlati lehetőségekkel, az FMCG vállalkozások logisztikai folyamataival, valamint a selyemút és a nagy, kereskedelmi útvonalak történetével ismerkedhettek az érdeklődők Siófokon, a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) éves kongresszusának első két napján, ahol a fenti témák mellett a természetesen számtalan más, időszerű téma is terítékre került. A péntekig tartó eseményen a BI-KA Logisztika is képviselteti magát.

A nagyszabású rendezvényt 26. alkalommal szervezi meg a társaság. A kongresszus idén a „Logisztika 4.0” kihívásaira és az összekapcsolt ellátási láncokban rejlő lehetőségekre fókuszál. Az eseményen résztvevő hallgatók 50 vezető szakember és 30 kiállító színes bemutatóján keresztül kaphatnak aktuális szakmai helyzetképet, és ismerkedhetnek a jövő kihívásaival.

Felkészülten várjuk a havat és a jeget!
2018. november 14.

A BI-KA Logisztika flottája téli gumival és hólánccal várja a telet, hogy a járművek ne csak az időjárásnak, hanem az európai országok szigorú követelményrendszerének is megfeleljenek — tudósított a Fuvarozási Osztály műszaki felkészülési munkájáról Hegedűs Dénes osztályvezetőnk.

Mint a szakmabéliek tudják: egyes európai országokban november 1-jétől, másutt november 15-től egészen áprilisig kötelező a meghajtott tengelyen a téli gumi, és némely államban hóláncot is készenlétben kell tartani a fedélzeten. Bár Magyarországon nincs efféle kötelezettség, külföldön magas bírságot rónak ki a téli felszerelés hiánya miatt.

A BI-KA Logisztika elkötelezett híve a biztonságos közlekedésnek, ezért igyekszik nagy figyelmet fordítani arra, hogy járműveit hiánytalanul felkészítse a télre. Mint korábban már beszámoltunk » róla: a megváltozott, őszi-téli látási viszonyokra a „Látni és látszani” közlekedésbiztonsági kampány keretében már felkészültünk, azonban a tél mindig újabb kihívás elé állítja a járművek üzembentartóit, s magukat a gépkocsivezetőket is.

Mint Fuvarozási Osztályunk sok éves szakmai tapasztalattal rendelkező vezetője a BI-KA Logisztika járműflottájának műszaki helyzetéről mondja: „a téli felkészítéseket a szakszervizekben elvégeztetjük. Minden járművünk alapfelszereltsége a meghajtott kerekek méretének megfelelő hólánc. Gépes járműveink kivétel nélkül ködfényszóróval vannak felszerelve. Tehergépjárműveink és vontatóink négy évszakos M+S, valamint a jeges, havas úton való közlekedésre alkalmas, hópihe jelzésű gumiabroncsokkal vannak ellátva”.

Az alpesi országokban és a Pireneusok hegyláncai között igazi megpróbáltatás a téli vezetés, nem beszélve a skandináv országokról és Oroszországról, ahol télen szinte állandó, csikorgó fagy nehezíti a közlekedők, így a BI-KA-s gépkocsivezetők dolgát. Az ottani, téli állapotokat nehezen tudja elképzelni az, aki csak a magyar utakon jártas.

Mint Hegedűs Dénes kiemeli: „A szervizben sor kerül a hűtőfolyadék szintjének és fokolásának ellenőrzésére, a kályhák vizsgálatára. Októbertől csak és kizárólag olyan szélvédőmosó folyadékot adunk ki járművezetőink részére, mely -20 C fokig fagyálló”. Osztályvezetőnk érdekességként megemlíti: „A skandináv államokban (főként: Svédországban és Norvégiában) érvényes szigorú, téli hólánc-előírásoknak megfelelvén két szerelvényre való tartalék hólánc-készletet tartunk fenn, hogy ha esetleg ebbe a térségbe irányuló fuvarfeladatot végeznénk, ne érjen bennünket meglepetés”.

Hóból pedig minden évben bőven kijut. Szlovéniában, Horvátországban és Bosznia-Hercegovinában a hólapát is kötelező felszerelés, Ausztria autópályáinak egyes pihenőhelyein pedig állványzat és hosszú nyelű szerszám várja a kamionosokat, hogy a ponyva tetején felhalmozódott havat le tudják kotorni.
A BI-KA Logisztika teljes járműflottája és tapasztalt gépkocsivezető-gárdája tehát felkészülten néz a téli kihívások elébe, hogy határidőre és akadály nélkül teljesíteni tudja a megbízók fuvar-feladatait.

 

Az elektromos teherautóké a jövő?
2018. november 10.

Mindenki érzékelheti az elektromos hajtású járművek térhódítását, azonban nemsokára megjelennek az utakon az elektromos tehergépjárművek is. A gyártók már az új modellek hatótávolságát számolgatják. 

Mindeközben a német kormány — az e-teherautózás előmozdítására — a zöldhajtásúak útdíjfizetési kötelezettségének eltörlését fontolgatja. Ilyen és ehhez hasonló, érdekes kérdéseket talgal Gál István munkatársunk szakcikke, mely a Transpack című közlekedési folyóiratban jelent meg a közelmúltban, s melyet az érdeklődésre való tekintettel újra közreadunk. Tovább a cikkre »

 

Még lehet jelentkezni az MLBKT-kongresszusra
2018. november 6.

November 7-ig lehet még jelentkezni az MLBKT kongresszusára, melyen a BI-KA Logisztika Kft. is képviselteti magát. A nagy hagyományra visszatekintő szakmai találkozó ezévi rendezvénye 2018. november 14-16. között lesz Siófokon, a Hotel Azúrban. Találkozzunk Siófokon! 

A Logisztika 4.0 kihívásaira és az összekapcsolt ellátási láncokban rejlő lehetőségekre fókuszál a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) éves kongresszusa, amelyet immár 26. alkalommal rendez meg a szakmai szervezet 2018. november 14—16. között Siófokon. A résztvevők a három nap alatt 50 vezető szakember előadásán és kerekasztal-beszélgetésén vehetnek részt, valamint mintegy 30 kiállító standját, logisztikai újdonságait tekinthetik meg. Díjátadó, gálavacsora és szórakoztató programok színesítik az eseményt. A saját szakterületén kompetenciaközpontként tevékenykedő Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság éves kongresszusa az ellátási lánc- menedzsmenttel foglalkozó vállalati szakemberek, logisztikai, beszerzési, termelési vezetők legnagyobb hazai találkozóhelye.

„Minden évben arra törekszünk, hogy olyan témákat dolgozzunk fel, amelyek az egyes szakterületeknek kiemelt fontosságúak és a gyakorlatban is hasznosíthatók. Idén az összekapcsolt ellátási láncok, valamint a logisztika 4.0 kihívásaira esett a választásunk. Nap mint nap olyan megoldásokkal találkozunk munkánk során, amelyek hozzásegíthetik a vállalatokat a sikeres működéshez a digitalizáció által átformált világunkban” — mondta Kőhegyi Anita, a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság ügyvezető igazgatója.

Részletek és jelentkezés az MLBKT honlapján »

 

Töretlen fejlődés a BI-KA-nál  nagyinterjú Szécsi Gabriellával
2018. november 5.

 

„Az értékalapú  működésben hiszek. Egy vállalatnak tisztában kell lennie az erősségeivel, gyengeségeivel és az általa képviselt értékrenddel. Ritka az a kiszámítható, támogató munkahelyi légkör és hiteles háttér, ami a BI-KA Logisztikára jellemző” — fogalmazott ügyvezetőnk, Szécsi Gabriella a Transpack című szakmai folyóiratnak adott kora nyári interjújában.

A sajtóanyagot az érdeklődésre való tekintettel most újra közzétesszük. Tovább a Transpack cikkére »

 

A BI-KA is „lát és látszik” az őszi utakon
2018. október 31.

A BI-KA Logisztika Kft. is kiemelten fontosnak tartja a biztonságos közlekedést, ezért igyekszik figyelmet fordítani a „Látni és látszani” elnevezésű baleset-megelőzési akció alapelveire. A közlekedésbiztonsági kampányt eredetileg az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Baleset-megelőzési Bizottsága hívta életre még évekkel ezelőtt, hogy a hatóság felhívja a járművezetők figyelmét a világító- és jelzőberendezések hibátlan működésének fontosságára, ami különösen ilyenkor, a sötét, őszi hónapok beköszöntével válik hangsúlyossá.

A rendőrség — nagyszabású tájékoztató kampánnyal egybekötve — minden ősszel néhány hetes felkészülési időszakot biztosít a gépjárművek üzembentartóinak, majd rendszerint késő ősszel ill. tél elején veszi kezdetét az ellenőrzési szakasz, melynek keretében az egyenruhások már bírságolnak is a hibás jelző- és világítóberendezések miatt.

A BI-KA Logisztika járművei és gépkocsivezetői készen állnak. Járműveink műszaki állapotáról és a felkészülésről vállalatunk Fuvarozási Osztályának vezetőjével, Hegedűs Dénessel beszélgettünk. Olvassa el legfrissebb írásunkat »

 

Magyar kamionstop Mindenszentek hosszú hétvégéjén
2018. október 29.

Kedves Partnereink! Közúti fuvarozási tevékenységünket a kamionstop irányadó szabályai szerint végezzük. Megbízóink és alvállalkozóink szíves figyelmébe ajánljuk, hogy Mindenszentek ünnepének hosszú hétvégéjén az alábbiak szerint alakul Magyarországon a nehéz-tehergépjárművekre vonatkozó közlekedési korlátozás. A 7,5 t legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművek az ország közútjain nem közlekedhetnek:

2018. október 31. (SZE) 22:00 – 2018. november 1. (CS) 22:00
2018. november 3. (SZO) 22:00 – 2018. november 4. (V) 22:00

November 4-én, vasárnap 00:00 órától megkezdődik a kevésbé szennyező járművek téli mentessége. A magyarországi közlekedési korlátozás tehát nem vonatkozik november 4. és március 1. között a legalább EURO 3-as környezetvédelmi besorolású, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsikra.

A részleteket és kivételeket a 190/2008-as kormányrendelet » tartalmazza.

 

Figyelemfelhívó kampányunk hamarosan a következő fázisba kapcsol
2018. szeptember 5.

Hamarosan elérkezünk vállalatunk és az ORFK-OBB együttműködésének következő állomásához. A tavaly indult együttműködés talán egyik legfontosabb mozdulataiban vettek részt kollégáink a minap, hiszen elkezdődött a BI-KA Logisztika Kft. flottájának figyelemfelkeltő matricákkal történő ellátása. 

Vállalatunk flottája évente több millió kilométert tesz meg hazánkban és külföldön egyaránt, azaz az „Adj utat a segítségnek” kampány eszméje közbenjárásunkkal (a kamionok hátfalára ragasztott matricák révén) több százezer közlekedő figyelmét hívja majd fel a következő hónapokban a helyes magtartásra, a félrehúzódásra veszély vagy baleset esetén, hogy a segítségre siető, megkülönböztetett jelzésüket használó járművek akadálytalanul elhaladhassanak az álló gépjárműoszlopok között. Köszönjük, hogy figyelünk egymásra – balesetmentes közlekedést kívánunk!

 

Megemlékezés egy éve halt meg dr. Karmazin György
2018. augusztus 1.

Egy éve, hogy vállalatunk alapító-tulajdonosa, dr. Karmazin György — életének 51. évében — tragikus hirtelenséggel elhunyt. Dr. Karmazin György neve egybeforrt a BI-KA Logisztika Kft.-vel, mindemellett főiskolai és egyetemi oktató, a magyar logisztikai élet meghatározó szakembere, sikeres sportember és sportvezető, családfő volt. A vállalat sikerei mellet az alapító-tulajdonos több egyéni kitüntetésben is részesült szakmai- és sportsikereinek elismeréséül. Emlékét és szellemi örökségét örökké megőrizzük.

 

Matrjoska nyomában vol. 3: Hogyan válasszunk partnert orosz szállítások esetén? — Katkics Attila cikksorozatának befejező része
2018. július 30.

Megjelent üzletfejlesztési osztályvezetőnk cikksorozatának befejező része. Az előző írásokban a kedves olvasó átfogó képet kaphatott a FÁK-térségről és Oroszországról szolgáltatói szemmel, majd Katkics Attila a régió rejtette üzleti veszélyekről osztotta meg tapasztalatát.

A harmadik, egyben utolsó cikkben a fókusz a szállítmányozási megoldásokat kínáló szolgáltatókra vetül. Milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie egy szolgáltatónak, hogy sikeres lehessen a már sokat emlegetett veszélyes, de mégis ígéretes piacon? A befejező írás választ ad ezekre a kérdésekre!

A teljes cikk elérhető a trans.info internetes oldalon, az alábbi linken » !

 

Matrjoska nyomában 2. rész – avagy így lehet végigrabolni Európát fantomcégekkel
2018. július 24.

Folytatódik Katkics Attila üzletfejlesztési osztályvezetőnk cikksorozata, amelyben a FÁK-térségbeli tapasztalatairól, élményeiről ír.

A sorozat második részében kockázatokról, vélt és valós veszélyekről ír a szerző, illetve arról, hogy mi a siker kulcsa, mit, hol és mikor szeretnénk tenni, milyen eredményt várunk el, milyen mérföldkövek mentén haladunk, milyen pénzügyi kockázatot vagyunk képesek vállalni. A folytatólagos publikáció-sorozat második fejezete itt » olvasható.


Kapcsolat

BI-KA LOGISZTIKA Kft.

Központ:
5000 Szolnok, Városmajor u. 23.
Telefon: +36 56 524 050
Fax: +36 56 524 040
E-mail: info@bi-ka.hu

Budapesti iroda:
1146 Budapest, Thököly út 116.
E-mail: uzletfejlesztes@bi-ka.hu