Nagykanizsán zártuk a TSM roadshow-t

Date:08 jún, 2018

Nagykanizsán zártuk a TSM roadshow-t

Harmadik, egyben utolsó állomásához érkezett vállalatunk tavaszi roadshow-ja, amelynek fókuszában az egy hete éles üzemmódban működő tengelysúlymérő rendszer állt.

Ahogy a korábbi állomásokon is, Nagykanizsán is a TSM rendszerért felelős minisztériumból érkezett előadónk mutatta be a rendszer működését. Rónay-Tobel Beatrix főosztályvezető asszony előadásából a résztvevők bepillantást nyerhettek a rendszer működési elvébe, megismerhették a jogszabályi háttérét. Az interaktív előadáson mindenkinek lehetősége nyílt kérdezni is. Az előadások tapasztalata szerint a fuvarozókat, szállítmányozókat, piaci szereplőket leginkább a mérések mikéntje, azok hitelessége és a jogorvoslati lehetőségek érdekelték.

A roadshow után a legfontosabb információk a TSM rendszerrel kapcsolatban:

  • 2018.06.01-től a rendszer a rajta áthaladó 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépkocsik tengelyterhelését és össztömegét éles üzemmódban méri és objektív ágon szankcionálja túlysúly esetén
  • extrém túlsúly esetén a hatóságok a fuvareszközt kiterelhetik a forgalomból, és kötelezhetik a túlsúly megszüntetésére
  • 2018. június 1. és június 30. között az öt- vagy ennél több tengelyes járműszerelvényekre 2%-os plusz tolerancia érvényes
  • 2018. július 1. és december 31. között az öt- vagy ennél több tengelyes járműszerelvényekre 1%-os plusz tolerancia érvényes
  • 2019. január 1-től csak az eredendően a rendszerbe épített tolerancia szint marad meg, semmilyen plusz tűréshatár nem lesz
  • Az üzemben tartó 8 napon belül bizonyítási indítvánnyal élhet a határozattal szemben mely nem jár költséggel
  • Közútkezelői hozzájárulás, mentességi nyilvántartásba vétel igényelhető bizonyos esetekben
  • 8 órán belül csak egyszer büntethető a fuvareszköz, az összes mért túlsúly közül a legnagyobb mért eredménynek megfelelően, 8 órán túl újra büntethető a túlsúlyos eszköz
  • kialakítás alatt van a HU-GO rendszerhez hasonló, üzenet alapú értesítő rendszer, amely túlsúly esetén felhívja az üzemben tartó figyelmét a szabálytalanságra, így lehetősége lesz a túlsúly megszűntetésére és a további büntetések elkerülésére
  • jogszabály teszi kötelezővé, hogy 2022-re a teljes Európai Unióban meg kell teremteni a mozgás közbeni súlymérés lehetőségét melynek egyik eszköze a hazánkban 2018.06.01-től éles üzemmódban működő, WIM alapú rendszer lehet

Mint minden állomáson, Nagykanizsán is volt balesetmegelőzési- és a biztonságos közlekedésre felhívó előadás is, amelyet Lovkó Balázs, a Nagykanizsai Rendőrkapitányság századosa biztosított számunkra. A BI-KA Logisztika Kft. 2018-ban kiemelt területként kezeli a biztonságos közlekedést és balesetmegelőzést.

A TSM roadshow-val vállalatunk olyan platformot teremtett, amelyen a tengelysúlymérő rendszer résztvevőinek, így üzemeltetői, végrehajtói és érintett – fuvarozói és megrendelői – oldalról is lehetősége nyílt megvitatni észrevételeiket, törekvéseiket. Hisszük, hogy szükség van ezekre a párbeszédekre ahhoz, hogy a rendszer elérje céljait, miszerint biztonságosabbá tenni a közúti közlekedést és megóvni a közúthálózatot, megteremteni a jogkövető vállalkozások előnyét Magyarország útjain.

 

Korábbi rendezvényeink összefoglalóit itt olvashatják:

Törökbálinton folytattuk a TSM roadshow-t

BI-KA Logisztika TSM roadshow – Nyíregyháza