Felkészülten várjuk a havat és a jeget

Date:27 nov, 2018

Felkészülten várjuk a havat és a jeget

Felkészülten várjuk a havat és a jeget!
2018. november 14.

A BI-KA Logisztika flottája téli gumival és hólánccal várja a telet, hogy a járművek ne csak az időjárásnak, hanem az európai országok szigorú követelményrendszerének is megfeleljenek — tudósított a Fuvarozási Osztály műszaki felkészülési munkájáról Hegedűs Dénes osztályvezetőnk.

Mint a szakmabéliek tudják: egyes európai országokban november 1-jétől, másutt november 15-től egészen áprilisig kötelező a meghajtott tengelyen a téli gumi, és némely államban hóláncot is készenlétben kell tartani a fedélzeten. Bár Magyarországon nincs efféle kötelezettség, külföldön magas bírságot rónak ki a téli felszerelés hiánya miatt.

A BI-KA Logisztika elkötelezett híve a biztonságos közlekedésnek, ezért igyekszik nagy figyelmet fordítani arra, hogy járműveit hiánytalanul felkészítse a télre. Mint korábban már beszámoltunk » róla: a megváltozott, őszi-téli látási viszonyokra a „Látni és látszani” közlekedésbiztonsági kampány keretében már felkészültünk, azonban a tél mindig újabb kihívás elé állítja a járművek üzembentartóit, s magukat a gépkocsivezetőket is.

Mint Fuvarozási Osztályunk sok éves szakmai tapasztalattal rendelkező vezetője a BI-KA Logisztika járműflottájának műszaki helyzetéről mondja: „a téli felkészítéseket a szakszervizekben elvégeztetjük. Minden járművünk alapfelszereltsége a meghajtott kerekek méretének megfelelő hólánc. Gépes járműveink kivétel nélkül ködfényszóróval vannak felszerelve. Tehergépjárműveink és vontatóink négy évszakos M+S, valamint a jeges, havas úton való közlekedésre alkalmas, hópihe jelzésű gumiabroncsokkal vannak ellátva”.

Az alpesi országokban és a Pireneusok hegyláncai között igazi megpróbáltatás a téli vezetés, nem beszélve a skandináv országokról és Oroszországról, ahol télen szinte állandó, csikorgó fagy nehezíti a közlekedők, így a BI-KA-s gépkocsivezetők dolgát. Az ottani, téli állapotokat nehezen tudja elképzelni az, aki csak a magyar utakon jártas.

Mint Hegedűs Dénes kiemeli: „A szervizben sor kerül a hűtőfolyadék szintjének és fokolásának ellenőrzésére, a kályhák vizsgálatára. Októbertől csak és kizárólag olyan szélvédőmosó folyadékot adunk ki járművezetőink részére, mely -20 C fokig fagyálló”. Osztályvezetőnk érdekességként megemlíti: „A skandináv államokban (főként: Svédországban és Norvégiában) érvényes szigorú, téli hólánc-előírásoknak megfelelvén két szerelvényre való tartalék hólánc-készletet tartunk fenn, hogy ha esetleg ebbe a térségbe irányuló fuvarfeladatot végeznénk, ne érjen bennünket meglepetés”.

Hóból pedig minden évben bőven kijut. Szlovéniában, Horvátországban és Bosznia-Hercegovinában a hólapát is kötelező felszerelés, Ausztria autópályáinak egyes pihenőhelyein pedig állványzat és hosszú nyelű szerszám várja a kamionosokat, hogy a ponyva tetején felhalmozódott havat le tudják kotorni.
A BI-KA Logisztika teljes járműflottája és tapasztalt gépkocsivezető-gárdája tehát felkészülten néz a téli kihívások elébe, hogy határidőre és akadály nélkül teljesíteni tudja a megbízók fuvar-feladatait.